طراح بازی فکری الماس در گفتگو با خبرنگار برنا :

بازی الماس اولین بازی اسلامی- ایرانی نیازمند حمایت است

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۰:۳۶
کد خبر: ۲۸۹۱۸۹
بازی الماس اولین بازی اسلامی- ایرانی نیازمند حمایت است
طراح بازی فکری الماس گفت: بازی فکری الماس اولین بازی اسلامی- ایرانی نیازمند حمایت دستگاههای ذیربط است

مسلم واحدی در گفتگو با خبرنگار برنا در اردبیل افزود: بازی فکری الماس اولین بازی اسلامی و ایرانی است که توسط بنده ابداع گردید این بازی متشکل از یک صفحة شش ضلعی به همراه 28 مهره می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

وی اظهار کرد: ساختار فلسفی این بازی بدین گونه است که صفات خوب و بد شخصیت بشر را از دیدگاه اسلامی به خصوصیات حیوانات مرتبط ساخته و از چهار نوع حیوان وحشی از راسته‌های مختلف به همراه یک فرمانده برای این بازی تعریف شده است. از دو حیوان (شیر و شاهین) در صفات نیک و از دو حیوان (اژدر – گراز) در صفات پست به همراه فرماندهی (پری) با حالت دو وجهی که بسته به صفت‌اش تغییر می کند.

واحدی تصریح کرد: همچنین در این بازی از تاکتیکی بنام "استتار" به نحو بسیار خوبی استفاده گردیده که باعث ارتقا و تمایز این بازی در مقایسه با شطرنج گردیده است.

وی گفت: این بازی فکری در هفت مهرماه سال 84 به شماره 3/006245/84 گواهی ثبت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حفظ حق و حقوق قانونی را اخذ نموده و در 24 خرداد سال 93 از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تکمیل مراحل اداری و دریافت گواهی نهایی تولید به وزارت ورزش و فدراسیون ورزشهای همگانی معرفی شد.

مسلم واحدی طراح این بازی، با ابراز گلایه از بی توجهی برخی نهادها به این بازی وعدم حمایت از تولید انبوه این بازی جذاب از تمامی تولیدکنندگان بازیهای فکری خواست تا  درجهت آشنایی مردم و عمومی کردن این بازی وی را یاری کنند.

 

نظر شما
نظرات
امیر دیجویجین
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
سلام من چند روز رفتم بازی کردم خوب بود وشطرنج در پیشه این هچی نیست لطفا به بازاربدید