معاون استاندار اردبیل:

استان اردبیل آخرین استان در راه اندازی پارک علم و فن آوری است

۱۳۹۴/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۰:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۵۸۷
استان اردبیل آخرین استان در راه اندازی پارک علم و فن آوری است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: این استان به دلایل مختلف از دیگر استان های کشور عقب مانده، از حیث راه اندازی پارک علم و فناوری آخرین بوده و تعداد شرکت های دانش بنیان نیز به نسبت به سایر استان ها اندک است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، اقبال عباسی در جلسه بررسی مشکلات مراکز علمی استان اردبیل افزود: باید بودجه پارک علم و فناوری اردبیل همسطح دیگر استان ها باشد.

وی بیان کرد:ردیف بودجه ای پارک علم و فناوری استان اردبیل حل نشده و انتظار می رود در بودجه سال آینده این مشکل برطرف شود و سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منطقه فرصت مناسبی برای طرح مشکلات حوزه علمی و دانشگاهی استان می باشد.

معاون استاندار افزود: دنیای امروز پیچیده است و حوزه پیچیده اقتصاد مبتنی بر دانش نیز در آن حرف اول را می زند و کشوری که از این حیث رشد ندارد، نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اظهار داشت : با توجه به کم کاری هایی که در گذشته صورت گرفته، مراکز علمی و پژوهشی این استان نیازمند توجهی ویژه است و از این رو از مسوولان انتظار می رود دست کم به اردبیل همسطح دیگر استان ها در بودجه ردیفی اختصاص دهند.

او ادامه داد: 55 مرکز علمی و دانشگاهی، 52 شرکت دانش بنیان، با 65 هزار دانشجو، یک هزار استاد تمام وقت و 2 هزار و 827 نفر استاد حق التدریسی ظرفیت علمی بسیار مناسبی هستند که با تجاری سازی دستاوردهایشان می توانند در توسعه منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

اقبال عباسی از جمله مطالبات استان اردبیل را اختصاص ردیف بودجه مستقل به پارک علم و فناوری، کمک به رفع کمبود های مراکز رشد فناوری استان، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد دهکده سلامت و یا کلنیک تندرستی، ارتقای آزمایشگاه دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز