مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

دفن زباله در استان اردبیل ممنوع است/طبیعت حیران با ویلاسازی تخریب می شود

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۲۴۳
دفن زباله در استان اردبیل ممنوع است/طبیعت حیران با ویلاسازی تخریب می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دفن زباله در استان ممنوع است و دستگاههای ذیربط باید شیوه های دیگری در مدیریت زباله بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار برنا  در اردبیل، سید رضا موسوی به مناسبت هفته محیط زیست در نشست با خبرنگاران افزود: زباله هایی که در استان تولید شده تاکنون در مسیر مناسب مدیریت نشده و لازم است مسوولان ذی ربط برای استفاده بهتر از زباله ها تدابیری بیندیشند.

وی بیان کرد: تاکنون چند طرح از جمله تولید کمپوست و استفاده از دستگاه های زباله سوز برای تبدیل به برق در استان مطرح شده ولی هیچکدام عملی نشده است.

وی با اشاره به تولید 800 گرم زباله در روز به ازای هر فرد در استان گفت: تمامی بخشداران در شهرستان ها موظف به مدیریت پسماندها هستند.

موسوی با اشاره به شعار سال جاری هفته محیط زیست با عنوان 'هفت میلیارد رویا ، یک سیاره ، با احتیاط مصرف کنیم ' افزود: در حال حاضر بر اثر استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی بسیاری از دشت ها در کشور نشست کرده است.

وی ادامه داد: در صورت نشست دشت ها اگر بارندگی ها هم افزایش یابد ذخیره آب انجام نخواهد گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان حفاظت از عرصه های طبیعی را ضرورتی برای حفظ بقا و زندگی انسان ها دانست و گفت: توجه نکردن به ساخت و سازهای بی رویه در محیط های طبیعی و جنگلی باعث از بین رفتن پوشش های گیاهی در بلند مدت می شود.

وی به ساخت و سازهای بی رویه ویلا و مسکن در منطقه گردشگری حیران در جاده اردبیل به آستارا اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی برای جلوگیری از آن و تخریب طبیعت و محیط زیست شد.

موسوی گفت: راه دیگری به غیر از حفاظت از محیط زیست باقی نمانده و باید همه متولیان فرهنگی و خود مردم از طبیعت نگهبانی کنند.

وی ورود آحاد مردم به جنبش حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و افزود: مردم باید قبل از اینکه قهر طبیعت دامن زندگی انسان ها را بگیرد به این امر واقف شده و هر کسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه خود بداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز