تسریع احداث مرکز تحقیقات سلول درمانی جهاددانشگاهی در سرعین با مساعدت استانداری اردبیل

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۱:۵۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۸۶۲
تسریع احداث مرکز تحقیقات سلول درمانی جهاددانشگاهی در سرعین با مساعدت استانداری اردبیل
استاندار اردبیل گفت: برای تسریع در احداث و تکمیل مرکز درمان ناباروری و مجتمع تحقیقات سلولی و سلول درمانی جهاددانشگاهی اردبیل در سرعین مساعدت خواهیم کرد تا این پروژه با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

 به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کشور، احداث این مرکز را ایده نوین و خوب برای استان عنوان کرد و افزود: تکمیل این پروژه نیازمند اخذ اعتبار ملی و مساعدت استانی است تا با راه‌اندازی آن یکی از نیازهای اساسی استان که مطالعات سلول درمانی است مرتفع گردد.

وی با اشاره به ظرفیت استان اردبیل در حوزه گیاهان دارویی، توجه به اقتصاد دانش بنیان را لازمه توسعه استان دانست و تأکید کرد: برای بهره‌برداری بهینه از این ظرفیت باید پژوهشگران استان با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان، با جدیت در حوزه فرآوری گیاهان دارویی ورود یابند و از این نعمت‌های خدادادی در زمینه توسعه علمی استان و رفع نیازهای کشور استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار خواستار مساعدت و همکاری مسئولان ارشد استانی در تکمیل پروژه مرکز درمان ناباروری و مجتمع تحقیقات سلولی و سلول درمانی سرعین شد و گفت: این مرکز، دومین مرکز تحقیقات سلول درمانی کشور است و با راه‌اندازی این مرکز بخشی از تحقیقات سلول درمانی جهاددانشگاهی در شهرستان سرعین صورت می‌گیرد.

حمیدرضا طیبی با اشاره به نتیجه طرح پایلوت فندق در جنگل فندقلوی شهرستان نمین که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل صورت گرفته است، تصریح کرد: پژوهش در زمینه توسعه باغات گردو، بادام و فندق و فرآوری محصولات آن یکی از اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی در حوزه تحقیقات انتخاب شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به یقین نتیجه بخشی این طرح‌ها، دستاوردهای شاخصی خواهد داشت و راهکارهای مورد نیاز را در اختیار متولیان امر قرار خواهد داد تا اقدامات بعدی برای توسعه و فرآوری این محصولات با برنامه‌ریزی انجام گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز