مدیر کل امور اقتصادی اردبیل خبر داد:

وصول درآمد‌های عمومی اردبیل ۲۳ درصد رشد داشته است

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۲:۵۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۱۴۵
وصول درآمد‌های عمومی اردبیل ۲۳ درصد رشد داشته است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در سه ماهه سال جاری وصول درآمد‌های عمومی اردبیل ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، هاشم مظفری در اولین جلسه کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع اردبیل تصریح کرد: درآمدی به مبلغ سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال در قانون بودجه کشور برای استان در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۵۲۰ میلیارد ریال از این رقم از منابع مختلف وصول شده که بیانگر رشد قابل توجه وصول درآمد عمومی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تاکید کرد: میزان عملکرد سه ماهه اول سال جاری نسبت به مبلغ مصوب ۳۱ درصدکاهش دارد که امیدواریم با همت وهمکاری مردم استان  وصنوف مختلف و دستگاههای اجرایی این خلا جبران شود.

مظفری با تاکید به اینکه عمده منبع درآمدهای عمومی استان از وصول درآمدهای مالیاتی است، گفت:  ۸۱ درصد از کل درآمد عمومی استان از محل درآمدهای مالیاتی از پایه های مختلف مالیات حاصل می شود.

وی افزود: مابقی درآمد نیز از محل درآمدهای جرائم و خسارات، درآمدهای حاصل از فروش کالا وخدمات دولت و درآمدهای متفرقه و انحصارات و مالکیت و واگذاری دارائی سرمایه ای است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تحقق درآمد های عمومی استان را منوط به ذیحسابان مستقر در ادارات کل استان دانست وعنوان کرد: درآمدهای وصولی استان از جمله مالیات های دریافتی در قالب اعتبارات به استان جذب و برای انجام امورات جاری و توسعه و آبادانی استان هزینه می شود.

نظر شما