مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان:

سطح مبارزه با ملخ در پارس آباد به ۷ هزار هکتار کاهش یافت

۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۲:۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۵۹۲
سطح مبارزه با ملخ در پارس آباد به ۷ هزار هکتار کاهش یافت
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: سطح مبارزه با ملخ مراکشی و آسیایی در این شهرستان به 7 هزار هکتار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علی اکبر حسنیان افزود: سالهاست که این نوع ملخ در منطقه مغان به لحاظ وجود کانونهای فعال؛ رشد و تکثیر می یابند که برای مبارزه با آنها اعتبارات  سرسام آوری هزینه می شود.

وی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های اساسی قبل از تبدیل پوره به ملخ عملیات مبارزه انجام گرفت و با کانون کوبی بموقع ضمن اینکه از گسترش و هجوم آنها به مزارع جلوگیری بعمل آمد ،توانستیم با کاهش هزینه سمپاشی و حفاظت از محیط زیست مبارزه اقتصادی را در پیش بگیریم .

وی اضافه کرد: سال گذشته سطح مبارزه بالغ بر 16 هزار هکتار بود که امسال این رقم به 7 هزار هکتار کاهش یافت که این امر نشانگرافزایش بهره وری دراین بخش از فعالیت های کشاورزی می باشد .

حسنیان تصریح کرد: بنا به هماهنگی های قبلی که در حوزه مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت ، قبل از آغاز انجام عملیات مبارزه با اطلاع رسانی بموقع به عشایر وزارعان منطقه که از ورود دام واحشام خود به منطقه عملیاتی مبارزه جلوگیری کنند تا متحمل خسارات مالی و تولیداتی خود نشوند.

وی گفت: اگر لحظه ای در این مبارزه تأخیر نمائیم ملخ های مراکشی و آسیایی با طغیان خود در مسیر راه پروازی خود تمام مراتع و مزارع را تخریب و از بین خواهند برد که از لحاظ اقتصادی خسارات جبران ناپذیری ایجاد می شود .

این مقام مسئول بیان کرد: عملیات مبارزه با این آفت تا زمان مخابره خبر به اتمام رسیده و جلوی خسارت صددرصدی آن گرفته شده است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

نظر شما