استاندار اردبیل:

معرفی آثار تاریخی استان موجب رونق صنعت گردشگری می شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۰۹:۲۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۶۱۲
معرفی آثار تاریخی استان موجب رونق صنعت گردشگری می شود
استاندار اردبیل گفت: معرفی آثار تاریخی استان اردبیل باید اولویت فعالیت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان باشد.

 به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش درجلسه احیای انجمن‌های میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی هر منطقه‌ای بیان‌گر تمدن و ریشه آن منطقه است که سازمان میراث‌فرهنگی و دولت تنها قادر به حفاظت از این آثار نیستند و همه مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی گفت: اگر تاریخ و ریشه ملتی مشخص نباشد،‌ آشنایی به تمدن ملت‌ها بی‌معنی خواهد بود که فعالیت انجمن‌های میراث‌فرهنگی می‌تواند در زمینه معرفی و حفظ آثار تاریخ استان اردبیل بسیار مؤثر باشد.

استاندار اردبیل افزود: خوشبختانه حضور مردم ایران در مسائل سیاسی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها بسیار قابل قبول بوده و مردم همیشه ثابت کردند که در این‌گونه مسائل در صحنه حضور دارند،‌ ولی این حضور باید در زمینه‌های مختلف از جمله حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور نیز پررنگ باشد.

خدابخش تصریح کرد: حفظ میراث فرهنگی بسیار مهم است که باید به‌طور قابل قبول سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد در این زمینه ورود پیدا کرده و بتوانند آثار تاریخی را معرفی کنند و در راستای محافظت از آن‌ها استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های میراث فرهنگی باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: معرفی آثار تاریخی استان اردبیل باید یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان باشد چرا‌که استان اردبیل یک منطقه توریستی و گردشگری است که معرفی دقیق این آثار سبب رونق صنعت گردشگری این استان می‌شود.

استاندار اردبیل گفت:‌ وجود این انجمن‌ها قدم مثبتی است که برای کارهای مشارکتی در حوزه میراث فرهنگی می‌تواند موثر باشد که امیدواریم احیای این انجمن‌ها در استان با سرعت انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز