نصب تابلومعرفی جاذبه های گردشگری در ۵محور مواصلاتی اردبیل

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۹:۲۶
کد خبر: ۲۹۹۴۰۴
نصب تابلومعرفی جاذبه های گردشگری در ۵محور مواصلاتی اردبیل
معاون گردشگری استان اردبیل از نصب تابلو راهنمایان جاذبه های گردشگری در پنج محور مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان،در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در محل سالن جلسات استانداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان و مدیران استانی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد به چهار موضوع بررسی مکان یابی و نصب تابلوهای راهنمایان جاذبه های گردشگری در جاده های مواصلاتی استان، مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری جشنوراه ها و نمایشگاه های گردشگری، بررسی مجدد تقاضای ساخت کارخانه در محور تونل حیران تا نیر و طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری قوتورسویی پرداخته شد.

معاون گردشگری استان در این جلسه اظهار داشت: ضرورت نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری استان به مسافران و گردشگران در جاده های مواصلاتی به ویژه ورودی های استان بیش از پیش احساس می شود.

قادر تقی زاده با بیان اینکه طبق مکاتبات انجام شده با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مبنی بر اشباع تابلوهای محورهای مواصلاتی آستارا به اردبیل و نیر به اردبیل، اعلام کرد: در صورت ضرورت آمادگی آن را نیز داریم که برای مکان یابی نصب تابلوها در محورهای مواصلاتی اقدام کنیم.

به گفته این مقام مسئول: طبق مکاتبات انجام شده درحال حاضر نیازمند نصب سه تابلو راهنمای گردشگری در مسیر رفت و برگشت محورهای سرچم به اردبیل، دو تابلو درمحور اردبیل-آستارا، اردبیل به تبریز، اردبیل-مغان و یک تابلو در محور اردبیل به سرعین هستیم که با تصویب آن در این جلسه نسبت به نصب این تابلو ها اقدام می شود.

وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از نوزدهم تا بیست و سوم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد، از دستگاه های اجرایی خواستار مشارکت در این نمایشگاه شد.

در ادامه جلسه، مشکلات و مسائل مربوط به محدودیت های موافقت با طرح های سرمایه گذاری خارج از حوزه گردشگری در محور تونل حیران-نیر بررسی شد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه صنف ها و کارخانه‌های مختلفی وجود دارند که ساخت آنها به همراه نمایشگاه در مناطق نمونه گردشگری باید از ضوابط حریم منظر و متناسب با تعریف معماری میراث فرهنگی پیروی کند،در ادامه از اداره کل میراث فرهنگی استان خواستار تأمین اعتبار برای انجام سریعتر مطالعات تکمیلی در این مورد شد.

در پایان جلسه، طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری قوتورسوئی بررسی شد و مشاوره مربوطه در مورد این طرح توضیحاتی ارائه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز