امام جمعه اردبیل:

حمایت از مظلومان اساس سیاست خارجی ماست/ حادثه قتل پزشک اردبیلی هشدار تربیتی به خانواده هاست

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۴:۵۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۰۲۳
حمایت از مظلومان اساس سیاست خارجی ماست/ حادثه قتل پزشک اردبیلی هشدار تربیتی به خانواده هاست
امام جمعه اردبیل گفت: حمایت از مظلومان و ایستادگی در برابر استکبار جهانی که در قرآن کریم ترسیم شده، اساس سیاست خارجی ماست

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ادامه سیاست های بین المللی جمهوری اسلامی و بر لزوم استقلال سیاسی کشور افزود: حمایت از مظلوم و خضوع نکردن در برابر ظلم های استکبار جهانی جزو اصول دینی و اعتقادی و مفاد آیات و روایات و مطابق با سیره معصومین است.

وی  اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر ادامه سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و ظلم ستیزی در واقع شیطنت های شیطان بزرگ را خنثی کرد.

وی بیان کرد: تأکید استکبار جهانی بر مسؤولیت پذیری منطقه ای ایران و بی تفاوتی نسبت به اوضاع عراق و سوریه و سپردن عتبات به دست داعشی های تروریست است تا عتبات عالیات را با خاک یکسان کنند.

عاملی در خطبه اول نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به روز پنجم مرداد ماه سالروز نماز جمعه به تشریح اهمیت و تاثیر نماز جمعه پرداخت و توجه به این فریضه الهی را از ضروریات دین اسلام دانست.

وی ادامه داد: شرکت در نماز جمعه آثار و برکات مختلفی در دنیا و آخرت دارد و همه مسلمانان باید در تربیت فرزندان خود اهمیت نماز جمعه را نیز برای کودکان تشریح کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حادثه اخیر قتل یک پزشک اردبیلی از مردم خواست موضوع را به دستگاه قضایی واگذار کرده و هیچکس خود را در مقام قضا قرار ندهد.

وی اضافه کرد: این حادثه هشدار بزرگی است که خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود و آشنا ساختن آنها با ارزش های دینی، تربیتی و اعتقادی بسیار حسّاس باشند.

عاملی در پایان خطبه های نماز جمعه بر پرهیز از شایعات و همچنین دوری تهمت و افترا تاکید کرد و گفت: داشتن صداقت و توجه عواقب اعمال از سوی رسانه ها باید مد نظر قرار گرفته و در انتشار اخبار جانب صداقت و امانتداری را رعایت کنند.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از یکی از سایت های خبری استان در مورد انتشار چند فقره اخبار کذب از آن خواست روال پرهیزکاری و ترس از خدا را در پیش گرفته و از انتشار این گونه خبرها خودداری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز