نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

امامان جمعه شهرستانهای استان اردبیل برای تقویت همدلی تلاش می کنند

۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۳:۵۴:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۲۲۵
امامان جمعه شهرستانهای استان اردبیل برای تقویت همدلی تلاش می کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : امامان جمعه شهرستانهای استان با درک مناسب انتظارات رهبر معظم انقلاب ، آماده همکاری همه جانبه با برنامه های اجرایی دولت در استان هستند .

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت ا... سیدحسن عاملی درهمایش امامان جمعه استان در سرعین، به برکات نهادینه شدن وحدت و مودت درجامعه اشاره کرد و تصریح نمود: همدلی و همزبانی دولت و ملت بخشی از این رویکرد برخاسته از توصیه های قرآنی است و امامان جمعه استان به عنوان یکی از بهترین زمینه سازان تحقق همدلی مردم و مسوولان ، تا کنون منشاء آثار خیری در این حوزه بوده اند.

استاندار اردبیل هم در این گردهمایی با اشاره به این که نماز جمعه به عنوان عامل مهم  ایجاد الفت و انس بین مومنان ، در راس امور قرار دارد گفت : تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این فرضه الهی را وظیفه ای دایمی برای خود می دانیم.

مجید خدابخش در قسمت دیگری از بیانات خود ، ضرورت حمایت همه جانبه از فعالیت های حوزه های علمیه در استان را خاطرنشان شد و تصریح نمود : معتقدیم این مراکز به عنوان کانون های به یادگار مانده از حضرات معصومین ( ع )  و به ویژه میراث گران سنگ باقرالعلوم حضرت امام محمد بن علی ( ع ) سرمایه فرهنگی بی بدیل برای همه ما و نسل های آتی هستند.

او گفت : در این راستا امیدواریم در برنامه ریزی های اعتباراتی به گونه ای عمل شود که با تعریف ردیف بودجه ای ، امکان کمک اعتباراتی به حوزه های علمیه از محل بودجه عمومی فراهم شود.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان در قسمت دیگری از سخنانش به تاکید خود مبنی بر توسعه تعامل با نمایندگان مردم در پیگیری مسائل کلان منطقه اشاره کرد وادامه داد : یکی از مصادیق تعامل مدیریتی و تصمیم گیری با اقداماتی مانند امکان سنجی حضور امام جمعه هر منطقه در شورای برنامه ریزی شهرستان که یکی از جلسات مهم و اثرگذار در خدمت رسانی به مردم به شمار می روند می تواند جلوه گر شود.

در این برنامه حجه الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت نیز هدف از حضور خود در همایش امامان جمعه استان اردبیل را استماع بیانات و دیدگاه های آنان و انتقال موضوعات مطروح به وزیرکشور عنوان کرد.

وی ادامه داد : ایجاد ارتباط دوسویه بین امامان جمعه و وزارت کشور ازاهداف اصلی ماست به گونه ای که از یک سو نظرهای مشورتی این قشر شریف و خیرخواه به تصمیم گیران وزارتی منعکس و از سوی دیگر برنامه های مختلف وزیر و وزارت خانه هم به آگاهی امامان جمعه رسانده شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز