مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد:

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در جمع یک درصد برترنخبگان علمی جهان

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۷:۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۱۲۴
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در جمع یک درصد برترنخبگان علمی جهان
مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پروفسور حسین شایقی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،احمد یوسفیان افزود: بر اساس اعلام مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پرفسور حسین شایقی استاد گروه برق دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی، بر اساس داده‌های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معیار انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنهاست، افزود: بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته اند براساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند، بر اساس ارزیابی ISI در دسته دانشمندان  یک درصد برتر دنیا قرار می گیرند.

یوسفیان دارانی با بیان اینکه طلایه داران علم ISI، نویسندگان را برحسب دامنه فعالیت علمی شان در رشته‌های موضوعی 22 گانه قرار می دهد، تصریح کرد: به این منظور تنها فعالیت نویسندگان در ده سال اخیر در محاسبات لحاظ می گردد و نویسندگان در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده اند، مرتب سازی و سپس یک درصد برتر نویسندگان به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می شوند.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: نخبگان یک درصد برتر دنیا، 14 درصد از کل علم دنیا را تولید می کنند و همین گروه 24 درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می کنند.

گفتنی است، پروفسور حسین شایقی پژوهشگر برتر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سال 1391، پژوهشگر نمونه استان اردبیل در حوزه فنی و مهندسی در سال های 1386 و 1389، 1390، 1391 و 1392 و پراستنادترین نویسنده استان در سال 1390 و 1392 را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

شایقی دارای 130 مقاله علمی چاپ شده در مجلات علمی -  پژوهشی معتبر بین المللی و ملی، 184 مقاله علمی چاپ شده در کنفرانس های بین المللی و ملی، هزار و 915 ارجاعات رسمی به مقالات چاپ شده، 22 h-index، 52 i10-index، 23 طرح پژوهشی پایان یافته، هفت تالیف یا تصنیف کتاب در انتشارات بین المللی و داخلی، دو Book Chapter، دو اختراع می باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز