معاون گردشگری استان اردبیل خبر داد؛

برگزاری ۱۲۹۶ نفرساعت آموزش گردشگری رایگان در تابستان

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۳:۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۸۰۸
برگزاری ۱۲۹۶ نفرساعت آموزش گردشگری رایگان در تابستان
معاون گردشگری استان اردبیل از آموزش دوره های کوتاه مدت گردشگری یک هزار و 296 نفر ساعت از ابتدای تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، قادر تقی زاده گفت: طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شده است 16 دوره آموزشی گردشگری رایگان در حوزه های مختلف برای کارشناسان دستگاه های اجرایی، جوامع و انجمن های صنفی و نیروهای انسانی فعال در حوزه گردشگری برگزار شود.

وی اضافه کرد: از این 16 دوره آموزشی تاکنون پنج دوره با شرکت 162نفر به مدت 8 ساعت در مراکز آموزشی دارای مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ در این مدت، 25 نفر در دوره های "مدیریت تشریفات و مراسم در هتل"، 36 نفر در دوره "راهنمایان مسافران مراکز اقامتی"، 35 نفز در دوره "مدیریت ارتباط با مشتری"، 32 نفر در دوره "مدیریت پذیرایی و میزبانی غذا و نوشابه" و 34 نفر نیز در دوره "آشنایی با شیوه های بهره برداری آبدرمانی و چشمه های آبگرم" آموزش های لازم را سپری کردند.

وی اظهار داشت: در این دوره های آموزشی، فراگیران با موضوع و مباحثی چون آشنایی با مفهوم تشریفات و مراسم در هتل، نحوه پذیرایی غذا و نوشابه در مراسم، میزآرایی و سفره آرایی، بازاریابی، شناخت صنعت گردشگری، الگوهای رفتاری و ارتباط با گردشگران، آشنایی با مدیریت کیفیت خدمات مشتری در گردشگری، مدیریت میهمان نوازی و توجه به مشتری، آشنایی با انتظارات مشتریان، روش های سرویس دهی و مهارت های میهمانداری و وسایل و لوازم پذیرایی و صرف غذا آشنا شدند.

تقی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین شرکت کنندگان این دوره های آموزشی، در مورد نحوه مدیریت و بهداشت و کمک های اولیه در آبگرم ها و آب درمانی ها، ایمنی و بهداشت و پیشگیری از حوادث، روحیات ملل و آشنایی با استانداردهای رفتار بین الملل، قوانین و مقررات و ضوابط هتلداری و گردشگری و عوامل جذب مشتریان و جلب اعتماد آنان مطالب و مباحث لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه گواهی پایان این دوره های آموزشی در تمدید پروانه بهره بردای جوامع و انجمن های صنفی لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: طبق هماهنگی ها و زمان بندی های صورت گرفته 11 دوره آموزشی باقیمانده نیز در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما