دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در اردبیل:

سخنان رییس جمهور در مورد نحوه عملکرد شورای نگهبان مبنای قانونی دارد/نامزد مجلس شورای اسلامی و خبرگان نمی شوم

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۰۹:۰۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۸۱۱
سخنان رییس جمهور در مورد نحوه عملکرد شورای نگهبان مبنای قانونی دارد/نامزد مجلس شورای اسلامی و خبرگان نمی شوم
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با اشاره به سخنان رییس جمهوری در زمینه انتخابات پیش رو گفت: اظهارات دکتر روحانی در مورد نحوه عملکرد شورای نگهبان، گام مثبتی است چرا که حقیقتی گفته شده که مبنای قانونی دارد و دولت باید روی این حرف ایستادگی کند و گفتن در این زمینه کافی نیست.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حجت الاسلام سید هادی خامنه ای در جریان سفر به اردبیل و در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان، افزود: باید مسایل برای مردم شفاف توضیح داده شده و سیستم انتخاباتی بر اساس این گفته ها تنظیم شود؛ در گذشته مجموعه هیات نظارت و اجرایی انتخابات هماهنگ بوده و مرزبندی مشخصی نداشتند و از این رو کسی نمی تواند کشف کند چه روی داده است.

وی اضافه کرد: اگر سازمانی بصورت غیرقانونی نظارت هایی انجام  می دهد که منجر به رد صلاحیتی می شود، باید برچیده شود و سوال این است رد صلاحیت ها در گذشته با چه ساز و کاری انجام شده و این امر باید خاتمه یابد و ساز و کارهای قانونی جایگزین شود.

وی در مورد احتمال حضورش در انتخابات مجلس یا خبرگان رهبری گفت: پیش تر چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را تجربه کردم و تشخیصم این است که نمی توانم با ورود به مجلس فرد موثری باشم؛ در انتخابات مجلس ششم هم همین تحلیل را داشتم اما به اصرار دوستان وارد صحنه شدم.

وی اظهار کرد: برای ورود به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز همین نظر را دارم چرا که با توجه به چالش های پیش رو، احساس می کنم وظیفه ای در این زمینه بر عهده اینجانب نیست البته از فعالیت سایر دوستان در انتخابات هر دو مجلس استقبال و برای آنها تلاش خواهیم کرد.

خامنه ای در ادامه به توافق هسته ای و نتایج آن اشاره کرد و گفت: در مذاکرات هسته ای انتظار این بود که آبروی کشور حفظ شده و دیپلماسی نظام را در برابر غربی ها سبک جلوه ندهد که بر این اساس این توافق از آنچه تصور می کردیم بهتر است.

وی توافق صورت گرفته ایده آل نیست اما خوب و مثبت ارزیابی می شود، گرچه به تمام آنچه که می خواستیم نرسیدیم اما پیش تر عنوان کرده بودم که توافق باید با حفظ احترام نظام، از روی حکمت و به دور از حرف های غلو آمیز گذشته صورت گیرد.

حجت الاسلام هادی خامنه ای در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان اظهار کرد: این شورا در تهران و مرکز استان ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان های مختلف فعال بودهاست ، گرچه در استان های مختلف میزان فعالیت و اثرگذاری آن یکسان نبوده و نیست، در دوره هایی که شرایط اصلاح طلبان مناسب بوده به دلیل قرار داشتن در موضع قدرت آنها کمتر به این شورا توجه کرده و در شرایط سخت بیشتر دور هم جمع شدند.

وی بیان کرد: برخی احزاب و افراد هستند که تمایلی به فعالیت شورای هماهنگی ندارند و تا حدودی بر سر راه آن سنگ اندازی کرده و تلاش کردند فعالیت های آن را کم اهمیت جلوه دهند چرا که منافع خود را در این امر می دیدند، اما به هر حال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در تمامی انتخابات حضور پررنگی داشته است.

او در انتقاد به تمرکز بیش از حد شورا بر فعالیت در تهران و اثرگذاری بر تصمیات شورای شهرستانی گفت: تفاوت هایی بین پیروزی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران و شهرستان ها وجود دارد چرا که تعداد نمایندگان تهران قابل توجه است و از این رو پیروزی در این استان و سایر کلان شهرها نزد افکار عمومی انعکاس خاصی می یابد.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان ها خود در مورد حمایت از نامزدها تصمیم می گیرند اگرچه ممکن است در مواردی خاص توصیه هایی صورت گیرد اما در مجموع هیچ تشکیلاتی موظف نیست از تصمیمات مرکز پیروی کند.

او ادامه داد: تصمیم شورای استانی اگر در مواردی هم برخلاف نظر شورای مرکزی باشد، فاجعه نیست چرا که به اصل آزادی معتقدیم و این چنین نیست که مانند حزب کمونیست تصمیمات از بالا به پایین صادر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز