معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اردبیل:

وجود تشکل های غیردولتی شاخصه مهم توسعه یافتگی است

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۷:۵۲:۳۰
کد خبر: ۳۱۲۲۰۷
وجود تشکل های غیردولتی شاخصه مهم توسعه یافتگی است
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اردبیل وجود تشکل های غیردولتی را شاخصه مهم در توسعه یافتگی یک جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، طاهر شریفی، در نشست صمیمی استاندار اردبیل با نخبگان؛ فعالان غیردولتی و اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته دولت در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزارشد، خاطرنشان کرد : اینکه میانگین درآمد استان اردبیل از میانگین درآمد کشورمان پایین تر است به کم بودن تعداد اینگونه تشکل ها و نیز پایین بودن توانمندی آنها برمی گردد.

او گفت : وزارت کشور برنامه های خوبی برای فراهم کردن زمینه ایجاد و گسترش تشکل های غیردولتی در کشور دارد و ما در استانداری اردبیل نیز آماده کمک به تحقق این موضوع هستیم.

معاون استاندار گفت: در ارتباط با به کارگیری افراد دارای سلایق و تفکرهای سیاسی مخالف و استفاده از نظرهای آنان هیچگونه مانعی نداریم و همواره آماده پذیرش تمام فعالان سیاسی می باشیم و می توانند آزادانه مسایل شان را مطرح کنند.

شریفی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دولت قبل کشورمان از لحاظ سرمایه اجتماعی در آستانه یک بحران قرار داشت تصریح کرد : این وضعیت نشان می داد که میان دولت و مردم شکاف عظیم وجود دارد که منجر به بروز بعضی مشکل ها در جامعه می شد اما اکنون در این ارتباط هیچ مشکلی نداریم.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع مطلوب بودن احساس امنیت در استان اردبیل اشاره و در عین حال تصریح کرد : اگر بعضی از سایت های خبری بگذارند این روند همچنان ادامه می یابد.

او گفت: عده ای از فعالان در بعضی از خبرگزاری ها مثل اینکه در جاهایی تعهد داده اند تا با تولید و انتشار و انعکاس بعضی مطالب در فضاهای مجازی سطح احساس امنیت را در این استان کاهش دهند و از نتیجه این کارشان بهره مند شوند.

شریفی ، با تاکید بر اینکه مردم خودشان فهیم بوده و همه چیز را بهتر می دانند یادآوری کرد : بطور قطع این مردم موضع گیری مناسب در برابر طرح چنین مسایل بی اساس را دارند و خواهند داشت.

او همچنین به معضل بیکاری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بطور حتم مردم استان در این دو سال به خوبی اطلاع یافته اند که استاندار اردبیل به شکل جدی پیگیر این موضوع به واسطه استفاده از همه ظرفیت ها می باشد.

وی افزود : در این ارتباط کارهایی را از بخش صنعت شروع کرده ایم اما باید گفت در نقاطی مانند اردبیل می توان با استفاده از کارآفرینی و توانمندسازی به رفع معضل بیکاری در جامعه کمک کرد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اردبیل همچنین از اردبیل به عنوان استانی یاد کرد که داشته های ارزشمند فراوانی را صاحب است و درعین حال تصریح کرد : باتاسف گاهی بعضی معضل ها در بحث فرهنگ به عنوان یک ترمز بازدارنده عمل و مشکل های شدیدی را ایجاد می کنند.

وی ارتباط فرهنگ با سرمایه گذاری را یادآور شد و افزود : وجود همین نقیصه های فرهنگی گاهی باعث انصراف سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این استان می شود.

او فرهنگسازی و تغییرهای فرهنگی را کاری زمانبر دانست و ابراز امیدواری نمود: با اقدام ها و برنامه هایی که شروع شده اند در آینده شاهد رفع بعضی مشکل ها در این ارتباط در جامعه باشیم.

نظر شما