شهردار اردبیل خبر داد:

جمع آوری روزانه ۳۵۰ تن زباله در اردبیل / لزوم استفاده از شیوه های مدرن درجمع آوری زباله شهر

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۲:۲۹:۵۸
کد خبر: ۳۱۸۰۵۹
جمع آوری روزانه ۳۵۰ تن زباله در اردبیل / لزوم استفاده از شیوه های مدرن درجمع آوری زباله شهر
شهردار اردبیل بر لزوم استفاده از شیوه های مدرن در سیستم جمع آوری زباله شهر اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حمید لطف اللهیان در بازدید از ایستگاه موقت جمع آوری زباله اردبیل گفت: معاونت خدمات شهری و مدیریت سازمان پسماند شهرداری اردبیل باید با مطالعات بیشتر و به کار گرفتن شیوه‌های نو بر اساس فناوری‌های روز دنیا نسبت به بهینه کردن سیستم جمع‌آوری و دفن زباله‌های شهر اردبیل اقدام کنند.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف ایستگاه جمع آوری زباله شهر اردبیل با بررسی چگونگی کار خواستار توجه به زیرسازی بخش تخلیه و دپوی زباله در این ایستگاه شد.

لطف اللهیان با بیان سرانه 750 کیلوگرمی تولید زباله در شهر اردبیل این رقم را بالاتر از نرم جهانی و میانگین سرانه تولید زباله در کشور دانست و افزود: با الگوگیری از سیستم جمع آوری زباله در شهرهای پیشرو در این عرصه می توان از ظرفیت مقوله آموزش شهروندی نیز برای کاهش سرانه تولید زباله و در باب مدیریت بهینه پسماند که مراحل سه گانه تولید ، تفکیک و دفن زباله را شامل می شود استفاده کرد.

شهردار اردبیل به صرف حدود 400 میلیون ریالی شهرداری با هدف جمع آوری و دفن زباله در هر روز اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل روزانه به طور متوسط 350 تن زباله تولید شده در این شهر را جمع آوری و دفن می کند و با توجه به بالا بودن این رقم نسبت به جمعیت شهر ضرورت دارد امور مربوط به آموزش چه در بخش تولید و چه در بخش انتقال و دفن زباله بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی همچنین از خرید تجهیزات و دستگاه‌های تولید برق از زباله توسط شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و افزود: این دستگاه ها و تجهیزات خریداری شده به اردبیل انتقال یافته و متولیان شرکت خصوصی طرف قرارداد با شهرداری اردبیل نیز تلاش می‌کنند در اسرع وقت و پس از رفع برخی موانع پیش رو نسبت به راه اندازی اولین کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری در اردبیل اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز