سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۳:۳۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۵۳۶
افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه متناسب با نیاز آموزشی دانشجویان در سال تحصیلی جدید افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی گودرز صادقی افزود: هم اکنون 325 نفر هیات علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند که در آینده نزدیک به 500 نفر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با کمبود هیات علمی رو به رو است، گفت: تناسب سازی تعداد هیات علمی با تعداد دانشجو براساس استانداردها از جمله اهداف دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در وضعیت کنونی 11 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک تعداد دانشجویان تا سقف 12 هزار و 500 نفر افزایش یافته و بر این اساس ما برای هر استاد 25 دانشجو خواهیم داشت که هم اکنون برای 35 دانشجو یک استاد است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به آماده سازی دانشگاه برای ثبت نام و حضور دانشجویان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 839 دانشجوی کارشناسی، 909 دانشجوی کارشناسی ارشد و 114 دانشجوی دکتری پذیرش شده اند.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب دانشگاه محقق اردبیلی در بین سایر دانشگاه های سراسری کشور اظهار کرد: از بین 56 دانشگاه سراسری در سال 92 این دانشگاه رتبه 26 و در سال 93 رتبه 23 را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی این انتخاب بر اساس شاخص هایی مانند تعداد مقالات علمی، ثبت اختراعات، کنفرانس ها، کتاب ها و نسبت استاد به دانشجو بوده و نشان می دهد دانشگاه وضعیت مطلوبی در بین سایر دانشگاه ها دارد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه را کمبود خوابگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یکهزار و 800 متقاضی خوابگاه داریم ولی در عمل برای 150 نفر خوابگاه دولتی تامین شده است.

وی با اشاره به اختصاص خوابگاه دولتی به تمام دانشجویان دکتری از سال گذشته و دانشجویان کارشناسی ارشد از سال جاری افزود: در بخش دانشجویان کارشناسی نیز برای پسران در سال اول و برای دختران در سال اول و دوم خوابگاه اختصاص می یابد.

صادقی گفت:به دلیل بالا بودن هزینه خوابگاه های خودگردان ، خوابگاه های یارانه ای فعال شده و از درآمد دانشگاه دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تامین خوابگاه دانشجویان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هشت میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیر خوابگاه ها هزینه شده و در اختصاص خوابگاه ها میزان متقاضی صرف نظر از بومی و غیر بومی بودن دانشجو مورد توجه قرار می گیرد.

وی به افزایش سطح کیفی فعالیت های پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این راستا طی سال گذشته بیش از 100 مورد قرارداد بین دانشگاه و سازمان های دیگر منعقد شده و این مهم با 40 درصد رشد همراه بوده است.

به گفته وی تعداد مقالات دانشگاه نیز با 18 درصد رشد همراه بوده و در سال گذشته به منظور بهبود کیفی پژوهش ها اساتید متقاضی با هدف فرصت مطالعاتی به دانشگاه های بین المللی اعزام شدند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه 15 درصد از دانشجویان غیر پزشکی استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، افزود: در نظر داریم برنامه حرفه آموزی ویژه دانشجویان را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای اجرا کنیم.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت به عمل آمد.

نظر شما