معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان خبر داد:

نمایش سبک زندگی عشایر شاهسون اردبیل در جشنواره اقوام ایرانی

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۹:۳۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۷۹۴
نمایش سبک زندگی عشایر شاهسون اردبیل در جشنواره اقوام ایرانی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شیوه زندگی و فرهنگ عشایر شاهسون و اقوام مختلف این استان در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، قادر تقی زاده افزود: نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایرن زمین از 24 تا 27 شهریور با حضور نمایندگانی از شش کشور خارجی و 28 استان در استان گلستان برگزار می شود .

وی گفت: در جشنواره مذکور یک غرفه برای نمایش جاذبه های گردشگری استان اردبیل و یک آلاچیق عشایری برای پخت نان محلی و آش دوغ اختصاص یافته است.

او گفت: در این غرفه علاوه بر توزیع اقلام تبلیغاتی ، بروشور جاذبه های گردشگری استان و نمایش لباس محلی شیوه معیشت ، صنایع دستی و فرهنگ اقوام مختلف استان از جمله عشایر شاهسون و تات خلخال از طریق بنر ، توزیع فیلم ، کارت پستال و پوستر معرفی شده است.

وی به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین متشکل از 184 غرفه در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان درجاده آق قلای گرگان اشاره و اظهار کرد: گلیم ، مسند ، فرش و سایر صنایع دستی بافتی به عنوان صنایع دستی عشایر شاهسون و صنعتگران اردبیلی در دو غرفه این نمایشگاه عرضه شده است.

او حضور در این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم عشایر شاهسون و مردم این استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان دانست و گفت: شیوه زندگی ، لباس ها ، موسیقی ، جشن ها و آداب و رسوم خاص عشایر اردبیل باعث شده بازدید از زندگی عشایر شاهسون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان به شمار آید.

وی در ادامه با اشاره به حضور استان اردبیل در جشنواره ملی آش ایرانی که در استان زنجان برگزار شد افزود: در این جشنواره علاوه بر نمایش صنایع دستی سفال و معرق استان در دو غرفه در یک غرفه نیز به پخت ، عرضه و معرفی آش رشته و دوغ این استان پرداخته شد.

تقی زاده بیان کرد: همچنین آلاچیق عشایر ایل شاهسون در جشنواره هفته فرهنگ آذربایجان و اردبیل نیز به منظور نمایش لباس محلی ، پخت و عرضه آش دوغ و غذاهای سنتی استان و اجرای نمایش اقوام ایرانی گروه شالاکو از 18 تا 23 شهریور ماه در بوستان قائم منطقه 18 تهران برپا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز