مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل:

موضع قاطعانه دولت در خصوص فاجعه منا قابل تقدیر است

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۷:۲۸
کد خبر: ۳۲۴۳۶۸
موضع قاطعانه دولت در خصوص فاجعه منا قابل تقدیر است
مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: موضع قاطعانه دولت به خصوص سخنرانی شب گذشته رییس جمهوری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص فاجعه منا قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حجت الاسلام عبدالله بیدار درمراسم بزرگداشت جانباختگان فاجعه منا که در مسجد جامع اردبیل برگزار شد، افزود: از دستگاه دیپلماسی و قضایی می خواهیم همچنان تا تعیین تکلیف آخرین نفر از جانباختگان، این ماجرا پیگیری شود.

وی اظهار کرد: حرکت 2 میلیون نفر طی یک روز به سمت محل رمی جمرات مدیریت می خواهد اما مسوولان سعودی توجه و سرمایه خود را برای سرکوب مسلمانان یمن گذاشته اند و طبیعی است که این حادثه برای آنها کم اهمیت باشد.

وی گفت: سال های گذشته نیز چنین مسایلی را شاهد بودیم اما امسال با فاجعه منا و سقوط جرثقیل بی کفایتی و بی مسوولیتی آل سعود به اوج رسیده و علامت های سوال بسیاری ایجاد کرده است.

حجت الاسلام بیدار بیان کرد: توجیه های مسوولان سعودی در این زمینه شرم آور است؛ در جهان هستی همه امور بر پایه قضا و قدر است اما آیا این امر می تواند از انسان رفع تکلیف کند؟

وی عنوان کرد: آل سعود برای پاک کردن صورت مساله ابتدا دفن جنازه ها در منا و سپس مکه مکرمه را مطرح کرد اما ایران به این امر اعتراض کرده و به هیچ وجه چنین اجازه ای نداد.

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل، گفت: 227 نفر از جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داده اند ، 246 نفر مفقود شده و 27 در بیمارستان های مکه مکرمه بر اساس آخرین آمارها بستری هستند و ما خواستار بازگشت همه جانباختگان و مجروحان هستیم.

در آیین یادبود حجاج درگذشته در فاجعه منا در مسجد جامع اردبیل پس از شعر و مرثیه خوانی حاضران طی قطعنامه ای فاجعه منا و بی مسوولیتی عربستان سعودی را محکوم کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز