رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

بیمارستانهای اردبیل برای مقابله با حجاج مبتلا به کرونا آماده هستند

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۹:۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۵۶۲
بیمارستانهای اردبیل برای مقابله با حجاج مبتلا به کرونا آماده هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستانهای استان اردبیل برای مقابله با ابتلای احتمالی حجاج اردبیلی به ویروس کرونا آماده هستند.

به گزارش خبرنگار برنا  در اردبیل، فرهاد پورفرضی در آستانه بازگشت حجاج اردبیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احتمال ابتلای حجاج به بیماری مرس یا ویروس کرونا وجود دارد، گفت: برای معاینه حجاج در بدو ورود دستگاه‌های تب سنج لیزری تهیه شده و با کمک پزشکان کاروان های زیارتی حجاج بررسی می شوند.

وی از آماده باش امکانات بیمارستانی از جمله اتاق‌های ایزوله جهت درمان بیماران خبر داد و تاکید کرد: از طریق پزشکان کاروان‌های زیارتی نسبت به شناسایی بیماران احتمالی اقدام خواهیم کرد و در بدو ورود حجاج نیز استفاده از ماسک توسط همکاران ما توصیه خواهد شد.

پورفرضی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق تنفس و دست آلوده منتقل می شود، گفت: مردم تا حد امکان به استقبال حجاج نروند و یا در صورتی که به استقبال حجاج می روند فاصله حداقل یک متری را جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مدت زمان انتقال این بیماری را دو هفته دانست و تصریح کرد: علائم این بیماری شبیه به سرماخوردگی بوده و تب، سرفه، اسهال و تنگی نفس از علائم آن است.

وی تاکید کرد: به دلیل احتمال ابتلای حجاج به ویروس کرونا و جهت جلوگیری از انتقال آن انتظار می رود، حجاج و خانواده‌های آنها حداقل بعد از دو هفته پس از بازگشت اقدام به دادن ولیمه زیارت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز