مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

خانواده ها فرهنگ حسینی را بدور از عادتهای غلط به نسل جوان منتقل کنند

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۲:۴۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۸۰۶۹
خانواده ها فرهنگ حسینی را بدور از عادتهای غلط به نسل جوان منتقل کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ضروری است به دور از عادت های غلط، فرهنگ عاشورا و تاسوعای حسینی از طریق خانواده ها به نسل جوان انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در همایش رشد و تعالی خانواده در فرهنگ دینی افزود: با فرا رسیدن ماه محرم ضروری است مراسم عزاداری به دور از آفت‌های اجتماعی و در شأن سالار شهیدان و این واقعه عظیم برگزار شود.

وی با تاکید به اینکه در ماه محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید با جان و دل و به دور از هرگونه آسیب‌ اجتماعی به سوگواری بپردازیم، تصریح کرد: عزاداری مردم اردبیل در ماه محرم به ویژه در عاشورا و تاسوعای حسینی زبانزد عام و خاص است و این یک سرمایه بزرگ برای مردم ولایی استان است.

ستوده با تاکید به نقش بانوان و مادران در انتقال ارزش های عاشورا و تاسوعای حسینی متذکر شد: مهم‌ترین وظیفه بانوان و خانواده‌ها ترویج و آموزش احکام شرعی، ترویج فرهنگ ناب قیام عاشورا و رعایت اصول بهداشت روانی و روحی است.

وی با اذعان به اینکه بانوان می توانند در تربیت نسل سالم نقش بسزایی ایفا کنند، اضافه کرد: در وضعیتی که دشمنان با استفاده از شبکه و فضاهای مجازی در صدد تضعیف بنیان خانواده ها هستند، ضروری است خانواده ها با هوشیاری کامل با این مهم برخورد داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هوشیاری و ولایتمداری را دو رکن مقابله با توطئه های دشمنان دانست و تاکید کرد: در وضعیتی که ایران هراسی و اسلام هراسی نقشه دشمنان اسلام است تعامل و هوشیاری و بصیرت می تواند تمامی این توطئه ها را به یاس تبدیل کند.

نظر شما