رییس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد؛

اجرای ۱۱ پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان اردبیل

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۸:۴۲:۴۳
کد خبر: ۳۲۸۷۱۱
اجرای ۱۱ پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان اردبیل
رییس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان اردبیل از اجرای 11 پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حسین کربلایی در جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: این پروژه های تحقیقاتی پیشنهادی محققان در زمینه معرفی ارقام برتر گندم ، بررسی مقایسه عملکرد ارقام پر محصول جو و دیگر محصولات همچون بررسی تنوع ژنتیکی جمعیت های میزبانی کرم ساقه خوار اروپایی ذرت با جدیت در مناطق مستعد استان پیگیری خواهد شد.

وی تحقیق و پژوهش را یکی از مولفه های اساسی توسعه کشاورزی دانست و گفت: شرط پیشرفت کشور در گرو گسترش دامنه تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: فعالیت های تحقیقاتی زمانی باعث توسعه و رفع چالش ها و نیازهای موجود جامعه می شود که نتایج آن باعث تولید ثروت و بهبود وضعیت معیشتی کشاورز شود.

کربلایی اظهار کرد: تولید ارقام و واگذاری آن به بخش خصوصی یکی از اقدامات اساسی تجاری سازی تحقیقات است و در شرایطی که کشورمان وارد مرحله بحران آب شده تحقیقات باید بیشتر در زمینه مدیریت بحران آب متمرکز شود.

وی گفت: این امر تنها از طریق گسترش سیستم های نوین آبیاری محقق نخواهد شد بلکه

در کنار آن اقداماتی مانند استفاده از ارقام زودرس ، تغییر الگوی کشت ، استفاده از بذور متحمل به خشکی و شوری ، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ، کشت ارقام با راندمان مصرف آب بالاتر و سوق دادن کشت های بهاره به پاییزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز