رییس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان اردبیل:

جمع آوری ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی سامیان اردبیل

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۳۳۰۹۰
جمع آوری ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی سامیان اردبیل
رییس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان اردبیل از اجرای تحقیقات بر روی بیش از 130 گونه گیاه دارویی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حسین کربلایی در جلسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: جمع آوری گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی سامیان با بیش از 130 گونه گیاهی کلکسیون ارزشمندی از گیاهان دارویی مهم استان محسوب می شود.

او گفت: تکثیر و پرورش گیاهان دارویی قدم موثری در استفاده بهتر و تجاری از این محصولات است که اشتغال زایی و درآمد پرسود برای پرورش دهندگان به همراه دارد.

وی اظهار کرد: اردبیل در زمینه کشاورزی ، امور دام و منابع طبیعی یکی از قطب های اساسی کشور است ولی به رغم وجود ظرفیت های خوب در استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تنگناها و چالش هایی روبرو است.

او گفت: با هدف رفع برخی محدودیت ها مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان علاوه بر انجام طرح های مختلف تحقیقاتی و تامین هسته های اولیه بذری برای توسعه و عمران و آبادانی استان برنامه های مدونی در دست اجرا دارد.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هاد کشاورزی استان اردبیل افزود: آنچه که بخش کشاورزی را از سایر بخش های اقتصادی متمایز می کند مخاطرات و عوامل طبیعی است که خسارت های جبران ناپذیری را به تولید کنندگان وارد می کند که سرما زدگی و یخبندان از جمله این عوامل است.

کربلایی گفت: با توجه به پدیده خشکسالی این مرکز در زمینه معرفی ارقام مقاوم به شوری ، طرح های مختلف تحقیقاتی را در دست اجرا دارد ، رعایت الگوی کشت برای تمام مناطق استان تعریف شده و سوق دادن زراعت های بهاره به پاییزه و اجرای سیستم های مدرن آبیاری و قطره ای در اولویت برنامه های تحقیقاتی قرار گرفته است.

کربلایی افزود: اهمیت محصول امن در تامین امنیت غذایی مردم و مبارزه تلفیقی با آفات و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی برای

سالم سازی محصولات و راهکارهای دستیابی با پدیده سرمازدگی در باغات میوه جزو طرح هایی است که محققان در این اسان با جدیت دنبال می کنند.

نظر شما