مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل :

بی توجهی به پدیده های اجتماعی پیامدهای منفی زیادی بدنبال دارد

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۰۸:۰۲:۴۰
کد خبر: ۳۳۴۲۹۵
بی توجهی به پدیده های اجتماعی پیامدهای منفی زیادی بدنبال دارد
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت : پدیده های اجتماعی به لحاظ پیچیدگی ، رشد روزافزون و تنوع شان در جامعه کنونی به بررسی ، شناخت و ارایه راه حل های منطقی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از استانداری، شفیع شفیعی در نشست گفت و گوهای اجتماعی افزود : پیچیدگی شیوه زندگی در دنیای امروز سبب شده است که با انواع پدیده ها و مسایل اجتماعی در جامعه مواجه باشیم که ممکن است در صورت بی توجهی به آنها ناهنجاری ها و پیامدهای منفی زیادی را درپی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر هر جامعه ای از شناخت و یافتن راهکارهای منطقی و مناسب برای مواجهه با این پدیده ها و هدایت آنها در مسیر درست ناتوان باشد بطور یقین با انواع مشکل ها و معضل ها و در نهایت با فروپاشی بنیان های اجتماعی مواجه خواهد شد.

وی افزود: به همین لحاظ باید گروههای صاحب نظر ؛ محقق و کارشناس و به خصوص دارندگان تحصیلات عالیه در زمینه جامعه شناسی و علوم اجتماعی در ارتباط با اینگونه پدیده ها و فرآیندهایی که منجر به بروز انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شوند و راههای منطقی پیشگیری از این ناهنجاری ها به تحقیق و بررسی بپردازند تا با استفاده از آنها از وارد شدن لطمه های جبران ناپذیر به جامعه جلوگیری نماییم.

شفیعی ، یادآوری کرد: جامعه شناسان بر این باورند که هر جامعه ای برای مواجهه منطقی با انواع پدیده های اجتماعی باید با استفاده از کارشناسان و نظریه پردازان خود آن جامعه به شناسایی پدیده ها و ارایه راه حل های منطقی برای آنها اقدام نماید.

وی ادامه داد: این نشست برای اولین بار در استان اردبیل با حضور جامعه شناسان و کارشناسان حوزه های اجتماعی و فرهنگی و سازمان های مردم نهاد ترتیب یافته است تا از مباحث و تحلیل های ارایه شده برای این منظور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است تا اینگونه نشستهای کارشناسانه به شکل مستمر ادامه یابند افزود : برای نشست های بعدی از یک صاحب نظر برجسته کشور در زمینه جامعه شناسی دعوت می نماییم.

در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل ترتیب یافت جمعی از جامعه شناسان و دارندگان مدارک تحصیل عالی در زمینه جامعه شناسی و نیز اعضای سازمان های مردم نهاد به شکل جداگانه به طرح مسایل و مشکل ها و ارایه راه حل هایی برای آنها پرداختند.

نظر شما