معاون استاندار اردبیل :

نظارت بر فعالیت آب درمانی های استان اردبیل بیشتر شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۳۵۰۱۴
نظارت بر فعالیت آب درمانی های استان اردبیل بیشتر شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت آب های گرم معدنی درمانی در جهت رعایت استانداردهای بهداشتی در این استان شد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، طاهر شریفی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل گفت: آب های گرم معدنی که فرصتی برای استان هستند، در صورت تامین نشدن شرایط بهداشتی به تهدید تبدیل می شوند و با توجه به اینکه گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه در نظر گرفته شده، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مسافران برای استفاده از آب های معدنی به استان اردبیل مسافرت می کنند و اگر آب های معدنی از نظر بهداشتی زیر سوال برود می تواند به گردشگری صدمه جدی بزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: دفع مهار نشده فاضلاب ها و آمیخته شدن آن با آب های گرم پیش تر مطرح بود که تا حدودی برطرف شده و با توجه به محدودیت بودجه می توان اجرای تصفیه خانه سرعین را به بخش خصوصی واگذار کرد.

او اضافه کرد: نمی توان شرایط کنونی را سال آینده نیز ادامه داد؛ چرا که اگر در زمان آغاز مسافرت ها آزمایش هایی صورت گیرد و آلودگی مشاهده شود، اجازه فعالیت را صادر نخواهیم کرد که در این صورت نیز فاجعه ای استانی رخ خواهد داد.

شریفی ادامه داد: باید زوایای مختلف موضوع بررسی شود از جمله رعایت استانداردهای بهداشتی که البته امری هزینه بر است و بر اساس آن باید بهای ورودی آب های گرم منطقی شود.

وی عنوان کرد: راهبرد بهره برداری از آب های معدنی مشخص نیست که باید در این زمینه تصمیم گیری کنیم و در صورت تصمیمی مبنی بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی باید حداقل بها تامین شود.

معاون استاندار اردبیل گفت: بهره برداران به دنبال سود هستند و باید عرضه و تقاضا بها را تعیین کند چرا که تعیین سقف بهای بلیت ورودی مانع از ارایه خدمات مناسب می شود.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی نمی توان به جذب گردشگران خارجی امید داشت چرا که با استانداردهای بین المللی همخوانی ندارد و در دنیا به این امر به چشم استحمام نگاه نمی کنند بلکه خدمات ویژه ای ارایه کرده و در مقابل بهای آن را نیز دریافت می کنند.

شریفی عنوان کرد: طرحی در زمینه رعایت بهداشت توسط بهره برداران و نرخ گذاری ارایه شود تا بر اساس آن پیش برویم وگرنه در سال های آینده نیز با مشکلات مشابهی روبرو خواهیم شد و صنعت گردشگری استان اردبیل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظر شما