استاندار اردبیل:

برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از تمامی مزایای منطقه آزاد

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۱:۱۹:۲۹
کد خبر: ۳۴۰۸۱۳
برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از تمامی مزایای منطقه آزاد
استاندار اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری از کلیه مزایای منطقه آزاد برخوردار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها باعنوان اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاهیان در تحقق آن با بیان اینکه از هزار 607 شرکت دانش بنیان فعال در سطح کشور، تنها هفت مورد آن متعلق به استان اردبیل است، گفت: اساتید دانشگاه ها باید همت کنند و این تعداد را در زمینه های مختلف توسعه دهند.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری دارای سه هزار میلیارد تومان سرمایه است، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل 1.5 درصد جمعیت کشور را شامل می شود، با این حساب می توانیم حدود 45 میلیارد تومان از تسهیلات ارزان قیمت این صندوق در اختیار شرکت های دانش بنیان استان اردبیل قرار دهیم.

خدابخش با بیان اینکه تاسیس پارک علم و فناوری شبیه منطقه آزاد است، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری از کلیه مزایای منطقه آزاد شامل 15 سال معافیت مالیاتی، ورود کالا فارغ از مسائل گمرکی و صادرات آزاد و برخوردار می شوند و این یک فرصت طلایی برای این شرکت ها است.

استاندار اردبیل جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار، هم افزایی علم و ثروت و تجاری سازی با فناوری پژوهشی و تحقیقاتی را از اهداف شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و خاطرنشان کرد: تجاری سازی یک ایده  حاصل از فعالیت پژوهش تا مرحله تولید صنعتی با فروش دانش فنی، ارائه خدمات علمی و مشاوره‌ای و صنعتی، اخذ پروژه های دولتی عمرانی یا غیرعمرانی و پژوهشی یا غیرپژوهشی و تولید صنعتی از جمله فعالیت هایی هستند که می توانند در شرکت‌های دانش بنیان منبعث از دانشگاه صورت گیرند.

وی گفت: صندوق برای ثبت شرکت، ثبت اختراع، خرید زمین و ماشین آلات و فروش محصول تسهیلات ارزان قیمت می دهد.

خدابخش با بیان اینکه اکنون در بحث اقتصاد مقاومتی از مقولات بحث نظری رد شده ایم، افزود: یکی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی بحث دانش بنیان است که دانشگاه ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، تنها راه، ورود به شرکت های دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: در بحث تاسیس شرکت های دانش بنیان، هر چقدر بتوانیم شرکت های بزرگ و فراگیر تاسیس کنیم، عدد بیشتری را از صندوق جذب استان می کنیم و گام های محکم و بلندی را در راستای توسعه استان بر می داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز