مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل:

ساخت و ساز در روستاها باید در چارچوب طرح هادی روستا صورت پذیرد

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۶:۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۴۲۸۶۴
ساخت و ساز در روستاها باید در چارچوب طرح هادی روستا صورت پذیرد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: ساخت و ساز در روستاها باید بر اساس اصول کالبدی و در چارچوب طرح هادی روستا صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، اکبر طوبی افزود: کمیسیون موضوع تبصره(2) بند(3) ماده 99 قانون شهرداری ها با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها و محدوده خارج از روستاها در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فعال می باشد.

وی ادامه داد: این کمیسیون همچنین به تخلفات صورت گرفته در بخش ساخت و ساز روستایی رسیدگی و نسبت به صدور حکم و اجرای آن اقدام خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات این کمیسیون به صورت فعال برگزار شده است و به تخلفات 61 پرونده رسیدگی که از این تعداد؛ 57 سازه روستایی؛ قلع بنا و 4  سازه جریمه نقدی شده اند.

طوبی یادآور شد: مراجع صدور پروانه ساخت و ساز در روستاها موظفند در صورت مشاهده یا وصول اعلام تخلف، توقف عملیات ساختمانی را به ذینفع، ابلاغ اخطار و موضوع را به همراه مستندات قانونی جهت بررسی به کمیسیون مربوط در استانداری ارجاع نمایند.

وی تاکید کرد: کلیه دستگاه ها مکلفند از واگذاری و ارایه خدمات آب، برق، گاز و غیره به صورت دائمی و موقت به ساختمان های بدون پروانه یا پایان کار در حال احداث یا احداث شده در نواحی روستایی، خودداری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز