مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد:

اجرای طرح طبقه‌بندی معلولیت با نظارت بهداشت جهانی در اردبیل

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۱:۳۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۹۱۸۰
اجرای طرح طبقه‌بندی معلولیت با نظارت بهداشت جهانی در اردبیل
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح طبقه‌بندی معلولیت با نظارت بهداشت جهانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، بهزاد ستاری، افزود: در قالب این طرح تاکنون پرونده ۷۰۰ معلول در کمیسیون طرح شده و در مرحله صدور پروانه است.

وی با بیان اینکه این طرح آغاز شده و در حال اجرا است، تاکید کرد که بهزیستی با اجرای برنامه های گسترده تلاش کرده که ارائه طرح های حمایتی نظیر درمان، یارانه، مسکن، اشتغال، تحصیل، مهارت آموزی و برخورداری از دوره های آموزشی ساماندهی شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به شناسایی و تحت پوشش ۵۰ هزار معلول در این استان تاکید کرد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند.

وی دسترسی به منابع جامع و توانمندسازی را محور تلاش های صورت گرفته به معلولان عنوان کرد و ادامه داد: این مهم در راستای شعار جهانی سازمان ملل تلاش دارد تا خدمات و امکانات جامعه را در دسترس معلولان قرار دهد.

ستاری با بیان اینکه باید آموزش، بهداشت، اشتغال، خدمات هم راستا با سایر افراد جامعه در اختیار معلولان نیز قرار گیرد، تصریح کرد: درحال حاضر رفاه اقتصادی، اشتغال، عدم دسترسی کامل به منابع جامع، هزینه های سنگین درمانی، پشت نوبتی درمانی از مهمترین مشکلات معلولان استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز