معاون استاندار اردبیل :

جامعه ایرانی هنوز اعتیاد زنان را باور ندارد

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۸:۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۴۹۸۵۸
جامعه ایرانی هنوز اعتیاد زنان را باور ندارد
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اعتیاد زنان به مواد مخدر هنوز از نظر اجتماعی و فکری در جامعه مورد پذیرش و باور قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، طاهر شریفی در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان اردبیل افزود: این تصور و باور غلط موجب شده است که در امر مقابله با این آسیب مشکلاتی بوجود آید و نمونه آن تاخیر و ایجاد مشکل در خصوص احداث مراکز بازپروری زنان معتاد می باشد.

وی با بیان اینکه گام های مهمی در راستای تغییر نگرش نسبت به نجات زنان معتاد در استان اردبیل آغاز شده است ، گفت: زنان معتاد در صورت درمان نشدن به سوی سایر فسادهای اجتماعی گرایش پیدا می کنند.

معاون استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر اعتیاد در بین زنان بارزتر شده و این آسیبی است که مشکلات عدیده ای می تواند به دنبال خود داشته باشد.

شریفی با بیان اینکه زنان و حتی مردان برای رسیدن به آرامش به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می کنند ، افزود: باید در راستای ایجاد آرامش فکری و تقویت ایمان و اعتقاد در جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در سال 93 از بین 38 معتادی که بر اثر سوء مصرف مواد مخدردر استان جان باخته اند ، پنج نفر زن بودند.

صادق سروری افزود: در شش ماهه اول سال جاری نیز از 21 نفر فوتی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان سه نفر زن بوده اند.

وی با بیان اینکه در سالجاری یازده هزار و 836 نفر به مراکز MMT برای درمان اعتیاد مراجعه کرده اند ، گفت: 206 نفر از این افراد را زنان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به عادی شدن مصرف سیگار و قلیان در بین زنان در جامعه گفت: باید زنان و حتی مردان را به عواقب مصرف سیگار و قلیان در جامعه آشنا کرده و مانع از بروز بیماری های ناشی از مصرف این مواد خطرناک در جامعه شویم.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت : در جامعه به مردان معتاد به عنوان بیمار نگریسته می شود ، ولی زنان از داشتن این نگاه نیز محروم هستند.

حمیده احدی افزود: وجود نگرش بیمار به معتادان باعث ایجاد انگیزه برای اقدام به درمان شده و این در حالی است که برای درمان زنان معتاد توجه بسیار اندکی می شود.

وی با تاکید بر جلب حمایت خیرین از معتادان گفت: به دلیل وجهه نامناسب اعتیاد در جامعه خیرین از ورود به این عرصه اجتناب می کنند که لازم است فرهنگ سازی هایی در این خصوص انجام پذیرد.

نظر شما