مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

رادار هواشناسی۸۵ درصد ازجغرافیای استان اردبیل را پوشش می دهد

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۱:۵۳:۴۵
کد خبر: ۳۵۰۹۹۴
رادار هواشناسی۸۵ درصد ازجغرافیای استان اردبیل را پوشش می دهد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: رادار هواشناسی 85 درصد از جغرافیای استان اردبیل را پوشش می‌دهد .

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علی اسلامی در جلسه بررسی نحوه تخصیص اعتبارات به حوزه مدیریت بحران گفت: برای تهیه رادار هواشناسی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور 10میلیارد ریال اختصاص یافت و در حال حاضر در شهرستان گرمی سازه‌های زیربنایی آن در حال ساخت است.

وی افزود: رادار به ‌غیر از بخش‌هایی از جنوب استان در شهرستان خلخال مابقی استان را پوشش خواهد داد و علت اینکه تاکنون نتوانستیم از رادار استان آذربایجان شرقی که بالای کوه سهند است استفاده کنیم به دلیل ارتفاع کوه سبلان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تاکید کرد: اگر در آینده بتوانیم از رادار استفاده تخصصی داشته باشیم ازنظر پیش‌بینی جوی حتی می‌توانیم روز، ساعت و میزان دقیق بارش‌ها را محاسبه و اعلام کنیم.

اسلامی با تاکید به اینکه پیش‌بینی جوی در این استان به دلیل تغییرات مکرر جوی اهمیت ویژه دارد، بیان داشت: رادار هواشناسی یکی از امکان‌های قابل‌توجهی است که بخش مهمی از نیاز موجود برای ارتقا دقت پیش‌بینی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با یادآوری اختصاص 155میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته از محل سفر رئیس‌جمهور اضافه کرد: از این مقدار به ‌غیراز رادار 10 میلیارد ریال برای احداث آشیانه بالگرد هلال‌احمر در کنار فرودگاه اختصاص‌یافته و اگر آشیانه احداث شود به استان بالگرد نیز اختصاص می‌یابد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از محل اعتبار سفر سامانه تگرگ زدایی نیز برای شهرستان کشگین شهر خریداری و برقرار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز