استاندار اردبیل:

استفاده از همه ظرفیت های قانونی در مقابله با اعتیاد ضرورت دارد

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۷:۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۵۲۵۴۴
استفاده از همه ظرفیت های قانونی در مقابله با اعتیاد ضرورت دارد
استاندار اردبیل با اشاره به گستره آسیب های مواد مخدر بر استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای مقابله با آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: هنوز در برخی از مناطق استان قبح و خطر اعتیاد به روشنی نزد مردم آشکار نشده است و برای ارتقای آگاهی جامعه باید تلاش زیادی صورت گیرد.

وی افزود: کمیته های مقابله با مواد مخدر در حوزه های پیشگیری، کشفیات و قضایی باید به صورت تخصصی وارد عمل شوند و از هم اکنون برای جلوگیری از شیوع مواد اعتیادآور ارزان قیمت و مخرب در آینده، برنامه ریزی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این جلسه از افتتاح مرکز نگهداری ترک اعتیاد در نزدیکی روستای اینجیللوی شهرستان بیله سوار و از آماده استفاده بودن دو مرکز ترک اعتیاد آقایان و بانوان در شهرستان اردبیل خبر داد.

صادق سروری گفت: گروه غربالگری معتادان در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مستقر خواهد شد و به تشخیص این گروه، آن عده از معتادان جمع آوری شده که برای نگهداری در مراکز ترک اعتیاد مناسب باشند، به مراکز یاد شده در اردبیل معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: هزینه نگهداری معتادان خود معرف که تعهد ترک اعتیاد به دادسرای عمومی و انقلاب خواهند داد از ناحیه بستگان متمول آنها یا از سوی شهرداری اردبیل تامین و به حساب سازمان بهزیستی واریز خواهد شد.

سروری بیان کرد: برای جلب حمایت خیران جهت رسیدگی به مراکز ترک اعتیاد تلاش می کنیم و اگر نگاه فرهنگی مناسبی از سوی نیکوکاران به این امر اعمال شود از ظرفیت آنها بهره مند خواهیم شد.

او ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی برابر قانون به معرفی معتادان به نیروی انتظامی مکلف هستند و در صورت بی توجهی به مسوولیت خود مجرم محسوب خواهند شد.

نظر شما