مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

پدیده ال نینو و اثرات احتمالی آن اردبیل را تهدید نمی کند

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۵:۵۸:۵۲
کد خبر: ۳۵۲۹۰۹
پدیده ال نینو و اثرات احتمالی آن اردبیل را تهدید نمی کند
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پدیده ال نینو و اثرات احتمالی آن اردبیل را تهدید نمی کند و مشکلی از بابت تغییرات جوی برای استان اردبیل پیش بینی نمی شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علی دولتی مهر در همایش بررسی پدیده ال نینو و اثرات احتمالی آن بر استان اردبیل افزود: اگر پدیده ای هم وارد استان شود تا قبل از یک هفته اطلاع رسانی می شود تا آمادگی های لازم در این زمینه اعمال شود.

وی بیان کرد: استان اردبیل منطقه ای کوهستانی بوده و سرد بودن در فصل زمستان از ویژگی های این منطقه است.

او گفت: در سال 86 زمستان سختی بر این استان حاکم بوده که 128 روز از فصل سال دمای هوا تا زیر منفی پنج درجه بود ، ولی بر اساس پیش بینی های هواشناسی دوره یخبندان در سال جاری مانند سال 86 نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین با اشاره به کاهش 10 درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته از افزایش 50 درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به دوره آماری خبر داد.

وی افزود: با مساعدت مسوولان استانی و سازمان هواشناسی کشور رادار هواشناسی با 55 میلیارد ریال اعتبار برای استان تامین شده و در حال اجرا است که در صورت ادامه مساعدت ها در سال جاری راه اندازی می شود.

دولتی مهر افزود: راه اندازی این پروژه به بهبود پیش بینی های هواشناسی منجر شده و در زمان مناسب وضعیت جوی و اقلیمی به اطلاع مردم می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز