رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

صدور مجوز تاسیس ۳۳ انبار مجهز نگهداری سیب زمینی در اردبیل

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۱۱:۴۱:۳۷
کد خبر: ۳۵۴۵۶۹
صدور مجوز تاسیس ۳۳ انبار مجهز نگهداری سیب زمینی در اردبیل
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صدور مجوز تاسیس و راه اندازی 33 واحد انبار فنی و مکانیزه برای نگهداری سیب زمینی در این استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این مراکز 58 هزار و 550 تن به ظرفیت نگهداری این محصول کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، عدیل سروی روز دوشنبه افزود: هم اکنون چهار واحد انبار سرد فنی و مکانیزه برای نگهداری سیب زمینی وجود دارد که در مجموع ظرفیت نگهداری آنها به 28 هزار تن می رسد.

او گفت: هر سال از حدود 21 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان 800 هزار تن غده سیب زمینی برداشت می شود که از این میزان 180هزار تن نیاز داخلی استان بوده و حدود 600 هزار تن نیز به عنوان تولید مازاد بر نیاز در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

سروی افزود: به علت کمبود شدید انبارسرد فنی سیب زمینی کاران پس از برداشت محصول خود را یا با قیمت نازل روانه بازار می کنند و یا به علت عدم بازاریابی مناسب کیسه های حاوی سیب زمینی را به صورت غیر اصولی نگهداری می کنند که در شرایط نامناسب فضای انباری فاسد و از چرخه فروش و یا مصرف خارج می شود و کل زحمات کشاورزان به هدر رفته و متحمل خسارت هنگفتی نیز می شوند.

او اظهار کرد: 11 مجوز سردخانه نیز به ظرفیت 56 هزار تن در مناطق مختلف استان صادر شده که با تکمیل و راه اندازی این سردخانه ها ظرفیت ذخیره سازی انواع میوه و سبزی و صیفی به ویژه سیب زمینی به 116 هزار تن افزایش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز