استاندار اردبیل:

شوراها و شهرداران برای تناسب درآمد و هزینه شهرداری ها تلاش کنند

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۰۷:۳۴:۲۹
کد خبر: ۳۵۶۸۸۴
شوراها و شهرداران برای تناسب درآمد و هزینه شهرداری ها تلاش کنند
استاندار اردبیل شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای استان را به برنامه ریزی مالی و تلاش برای مطابقت درآمدها و هزینه های شهرداری ها فراخواند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در جلسه بررسی مشکلات شهرهای انگوت، نیر و فخرآباد با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی آنها در استانداری گفت: دولت به تامین مخارج شهرداری ها موظف نیست اما به تناسب درآمدهایش به کمک شهرداری ها می شتابد.

استاندار اردبیل افزود: وظیفه تامین زیرساخت هایی نظیر راه، آب، برق و گاز در شهرها برعهده دولت است اما شوراهای اسلامی و شهرداران باید با تطابق درآمدها و مخارج، قدرت خدمات رسانی شهرداری ها را تقویت کنند و همیشه به کمک مالی دولت امیدوار نباشند.

وی اظهار کرد: فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی شهرها، مدیریت شهرها و شهرداری هاست و دولت انتظار دارد این وظیفه از سوی این نهاد به نحو احسن انجام گیرد.

خدابخش بیان کرد: افزایش کارمندان شهرداری ها باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، شمار کارکنان شهرداری در چارت تعریف شده ملاک جذب نیروی انسانی نیست و وجود دهها کارمند در شهرداری های شهرهای کوچک توجیه ندارد.

او ادامه داد: کمبود درآمد و تعویق حقوق کارکنان، فقط مشکل شهرداری های شهرهای کوچک نیست بلکه شهرداری های شهرهای بزرگ نیز این مشکل را دارند اما به رغم ناتوانی در تامین حقوق کارمندان یا هزینه آسفالت معابر، تیم های ورزشی تدارک می بینند.

استاندار اردبیل همچنین تداخل در حوزه وظایف و اختیارات را مشکل دیگر شهرداری ها برشمرد و اعزام خودروی آتش نشانی شهرداری ها برای اطفاء حریق در خارج از شهرها را غیرقانونی دانست.

خدابخش گفت: شهرداری ها برای خاموش کردن آتش سوزی در داخل شهرها موظف هستند و اعزام نیرو یا خودروی اطفا حریق برای مهار آتش سوزی در روستاها فقط در حیطه وظیفه انسانی و اخلاقی قابل توجیه است و دستگاه های اداری دیگر نباید شهرداران را به اعزام خودروی اطفا حریق به روستاها مکلف کنند.

جلسات بررسی و رفع مشکلات عمرانی شهرهای استان با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرها به صورت دوره ای در استانداری اردبیل برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز