رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان :

لزوم اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در سلسله

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۶:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۰۶۴۰
لزوم اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در سلسله
عبدالرضا بازدار خواستار توجه و اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در شهرستان سلسله شد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  بازدیددر بازدید  میدانی  از مزارع گندم و کلزای شهرستان سلسله ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاشهای مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی ، بر مبارزه جدی تر با آفات و بیماریهای مزارع  گندم، به ویژه زنگ زرد و همچنین سپتوریوز تاکید کرد .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با توجه به مشاهده علائم تنش آبی در مزارع گندم، بر آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان تاکید و از مسئولین مربوطه خواستار توجه و اقدام فوری  در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در شهرستان سلسله شد .

او با توصیه به استفاده بهینه و به موقع از سموم کشاورزی و توجه به توصیه های فنی کارشناسان توسط کشاورزان ، بر حضور فعال و پویای تمامی کارشناسان پهنه در مزارع و رصد و پایش عوامل خسارتزای گیاهای تاکید کرد.

شهرستان سلسله دارای ۳۸۰۰ هکتار گندم آبی و ۷۰۰۰ گندم دیم  می باشد ،که تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان علیه بیماریهای برگی به ویژه زنگ زرد گندم مبارزه انجام شده است.

 در ادامه بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مزارع شهرستان سلسله و رصد و پایش وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی (علفهای هرز، بیماری های برگی، سن غلات) بر تغذیه این مزارع و انجام  آبیاری های مناسب و تکمیلی تاکید نموده و با کشاورزان و کارشناسان این شهرستان نیز چهره به چهره دیدار داشته و نکات فنی و توصیه های لازم در خصوص استفاده درست و مناسب از سموم کشاورزی و اطلاع رسانی کامل در زمینه مبارزه با بیماری های برگی به ویژه زنگ زرد گندم و سپتوریوز با استفاده از تمام امکانات موجود به ویژه ظرفیت فرمانداریها، بخشداری ها ، دهیاری ها و شوراها تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز