توصیه های پزشکی در این ایام کرونایی برای حضور در مساجد

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۰۶۴۹
توصیه های پزشکی در این ایام کرونایی برای حضور در مساجد
کرونا صرفا با علائم تب و سرفه و تنگی نفس و از طریق تب سنج تشخیص داده نمی شود و چهره های بالینی متفاوتی ازعلائم آن دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: از زمانی که اولین مورد ابتلا به کرونا در چین کشف شد تا به امروز علائم و چهره های متفاوتی از این بیماری در سطح افراد در اقصی نقاط جهان دیده شده است.
وی افزود: اوایل اعتقاد براین بود که این بیماری عفونی بوده و مختص دستگاه تنفسی فوقانی است و هرکس که مبتلا شود با تب و سردرد و سرفه و تنگی نفس مواجه است اما وقتی موارد رو به فزون در سطح کره زمین اتفاق افتاد و امروز می بینیم بیش از 3 میلیون مبتلا به این ویروس در دنیا وجود دارد، پزشکان متوجه سایر علامت های این بیماری در افراد شدند.
 متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با گوشزد کردن خطر دائمی کرونا برای جوامع بشری و مردم ایران، اظهارداشت: به تعبیر سازمان بهداشت جهانی هنوز تا به امروز پایانی برای کرونا متصور نیستیم چون این ویروس ناشناخته های بسیاری دارد و معلوم نیست ماه ها و سال های آینده موج های دوم و سوم آن چگونه و در کجاها ظاهر شود و چه میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا روی دست جوامع بشری بگذارد.
وی با بیان اینکه نباید از واژه کنترل بیماری این تلقی شود که بیماری خاتمه یافته است، گفت: نباید تصور کنیم بیماری تمام شده و خطری ما را تهدید نمی کند، لذا به هیچ عنوان قصد سفر نکنید، شمال رفتن را کنسل کنید، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشید و شست و شوی دست ها به طور مکرر در خانه و محل کار را فراموش نکنید تا زنجیره انتثقال قطع شود.
 
عضو کمیته کشوری کرونا با بیان توصیه های پزشکی برای افرادی که قصد حضور در نمازهای جماعت مساجد را دارند، اظهارداشت: اگر کسی مسلمان وظیفه شناس و معتقدی است باید توجه داشته باشد اگر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در خود می بیند و عطسه و سرفه و تب و آبریزش بینی دارد، هرگز در هیچ اجتماعی حتی در مسجد و برای ادای امر واجب، نباید شرکت کند چراکه این حضور باعث انتقال بیماری و گسترش زنجیره ابتلا خواهد شد.
وی خطاب به نمازگزاران حاضر در مساجد، گفت: اگر برای ا قامه نماز جماعت در مسجد حضور یافتید حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید، فاصله اجتماعی با افراد حاضر در صف نماز را رعایت کنید، سعی کنید طبق سنت، بعد از نماز با یکدیگر دست ندهید، در مدت زمان حضور مکرر دست ها را بشوئید و از سرفه و عطسه مستقیم به صورت سایر افراد بدون داشتن پوشش خودداری کنید.
دکتر مردانی در پایان با اظهار امیدواری برای هر چه زودتر رخت بر بستن شر این بیماری از سر همه مردم دنیا و به خصوص مردم کشورمان، یادآورشد: ما نگران موج دوم و سوم بیماری به دلیل تعجیل در بازگشایی مراکز زیارتی، سیاحتی، تجاری و اداری هستیم و می ترسیم خدای ناکرده باعث بیشتر مبتلا شدن مردم عزیز کشورمان به بیماری و افزایش آسیب ها شویم.

 

 

نظر شما