آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان تا ۲۲ اردیبهشت ۹۹

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۳:۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۰۷۰۱
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان تا ۲۲ اردیبهشت ۹۹
طی 24 ساعته گذشته 50 تن دیگر به کرونا مبتلا شداند و آمار کلی مبتلایان استان به 1873 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد هزار و ۸۷۳ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

رضاعی گفت: شهرستان‌های سنندج ۵۲۳ نفر، سقز ۴۰۴ نفر، بانه ۲۲۱ نفر، قروه ۱۵۸ نفر، دیواندره ۱۳۸ نفر، مریوان ۱۱۲ نفر، بیجار ۱۰۹ نفر، کامیاران ۹۶ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

وی ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۵هزارو ۷۴۳ نمونه است که از این تعداد  هزارو ۸۷۳ مورد مثبت،  ۳ هزارو ۶۵۳ مورد منفی و ۲۱۷ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه افزود: متاسفانه ۱۳۵ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۳۵ نفر در سقز، ۳۰ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، نه نفر در کامیاران، نه نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن گردیده‌اند.

او با اعلام ۱۰۲۲ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز