شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در این ایام کرونایی

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۷:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۰۷۵۱
شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در این ایام کرونایی
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم برای برگزاری مراسم شب قدر در مساجد، گفت: ۲۱۰ هزار واحد صنفی تعطیل شدند و یا تذکر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران درباره بازگشایی مساجد در شب‌های قدر، تصریح کرد: همه ما دوست داریم که این محیط فراهم شود تا بتوانیم در شب‌های قدر حضور پیدا کنیم اما نگرانی که وجود دارد در رابطه با رعایت پرتکل‌ها و افزایش شیوع بیماری است. تا بعد از ظهر امروز شرایط نهایی اعلام خواهد شد اما چند نکته اصلی را ذکر می‌کنم.

اولاً اینکه این شب‌های قدر در فضای باز و با ظرفیت محدود برگزار شود، ثانیا حداقل فاصله اطراف هر فرد باید یک متر باشد و سجاده و مهر و قرآن باید توسط خود فرد آورده شود و مردم از ماسک و دستکش استفاده کنند. ثالثا اگر فضا سربسته باشد، حداکثر باید یک چهارم ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها افراد را پذیرش کنند؛ یعنی مثلاً اگر یک مسجد یا حسینیه ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد حداکثر باید ۵۰ نفر در آن مکان حضور یابند و رابعا حداکثر ساعاتی که مردم می‌توانند در این مراسم حضور یابند ۲ ساعت خواهد بود. همچنین بسیاری از افراد می‌توانند در خانه‌هایشان این مراسم را به صورت زنده از صدا و سیما مشاهده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز