پرخطرترین فاکتور در شدت ابتلای افراد به کووید ۱۹ چیست؟

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۲۰:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۰۸۱۷
پرخطرترین فاکتور در شدت ابتلای افراد به کووید ۱۹ چیست؟
نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد بین چاقی و شدت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ارتباط وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد افراد چاق با احتمال بیشتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ با شدت بالا مواجه هستند.

در حال حاضر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، چاقی شدید را فاکتور پرخطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شدید فهرست می‌کند. طبق اعلام این مرکز، چاقی شدید در قالب شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر تعریف می‌شود.

در این مطالعه، تیمی از محققان آلمانی، بریتانیایی و آمریکایی به بررسی این موضوع پرداختند.داده‌های مربوط به ۳۸۳ بیمار از چین نشان داد که چاقی با ۱۴۲ درصد احتمال ریسک بیشتر ابتلاء به ذات‌الریه شدید ناشی از کووید ۱۹ مرتبط بود.

در مطالعه‌ای گسترده بر روی بالغ بر ۴۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در نیویورک مشخص شد چاقی شدید ریسک پرخطر اصلی بستری شدن در بیمارستان است.در مطالعه‌ای دیگر بر روی ۱۲۴ بیمار در فرانسه مشخص شد بیماران چاق بسیار بیشتر نیاز به دستگاه تهویه مکانیکی دارند.

همه این موارد بیانگر این مطلب است که چاقی فاکتور پرخطر مهمی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

دکتر «نوربرت استفان»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات دیابت آلمان، توضیح می‌دهد: ما به این نتیجه رسیدیم که چاقی ممکن است افراد را در معرض بالا ابتلا به بیماری کووید ۱۹ حاد قرار دهد و حتی خطر مرگ در آنها بیشتر است.

به گفته محققان، یکی از دلایل ارتباط بین چاقی و بیماری کووید ۱۹ این است که افراد چاق دارای مقاومت بیشتری در مجاری هوا، حجم کمتر ریه‌ها و ماهیچه‌های تنفسی ضعیف‌تری هستند. این فاکتورها موجب می‌شود فرد بیشتر در معرض ابتلا به ذات‌الریه قرار گیرد و فشار زیادی به قلب بیاید.

چاقی همچنین با ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و بیماری کلیوی مرتبط است که همگی ریسک ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش می‌دهند.

 

نظر شما