تولید ماسک بهداشتی در آذربایجان‌غربی توسط ۱۹ کارگاه

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۰:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸۴
تولید ماسک بهداشتی در آذربایجان‌غربی توسط ۱۹ کارگاه
معاون غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: ۱۹ کارگاه تولیدی در استان نزدیک به ۲۷۰۰۰۰ ماسک بهداشتی در دوران شیوع بیماری کرونا تولید کردند تا بخشی از نیازهای بازار مصرف را تامین کنند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلال غفارزاده با اشاره به اینکه استان برخلاف وجود شرایط‌زیرساختی مناسب در تولید محلول‌های الکلی ضدعفونی کننده و دستکش، در حوزه تولید ماسک بهداشتی با مشکل عرضه مواجه‌بود، گفت: عدم وجود زیر ساخت قبلی در استان و متناسب نبودن عرضه و تقاضا، با تقاضای شدید ماسک مواجه بودیم و در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به‌عات تقاضای بسیار زیاد بود و پیشگیری از احتکار اقلام حفاظتی به ویژه ماسک، برای افزایش و تشدید نظارت‌ها بر سطح عرضه و ضرورت و اولویت تامین تجهیزات حفاظتی ویژه کادر درمانی در کنار ایجاد و ساماندهی واحدهای کارگاهی تولید ماسک و نیز جذب سهمیه‌های خارج استانی از سایر استان‌های کشور در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: در فاز نخست برنامه معاونت غذا و داروی استان، با تشدید نظارت‌های کارشناسی شبانه‌روزی و با همکاری ارگان‌های اطلاعاتی و انتظامی در اقدامی جهادی و شجاعانه بخش قابل توجهی از این سودجویی‌ها را شناسایی و با انجام ۲۰۸۱ بازرسی، مراکز غیر مجاز و احتکار اقلام پیشگیری از بیماری کرونا شناسایی شد و ۲۲ واحد پلمب و ۳۵ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
غفارزاده گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۲۰۸۷۵ عدد ماسک فیلتردار N۹۵ و ۲۴۰۳۶۳ عدد ماسک ساده کشف که از این تعداد، پس از بررسی کارشناسی ۱۶۶۹۴ عدد ماسک فیلتردار N۹۵ و ۷۹۰۷۰ عدد ماسک ساده قابل استفاده و ۴۱۸۱ عدد ماسک فیلتردار N۹۵و ۱۷۸۰۶ عدد ماسک ساده فاقد کیفیت لازم تشخیص داده شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: از این تعداد ماسک قابل قبول، ۱۵۹۲۰ عدد ماسک فیلتردار N۹۵و ۸۰۶۶۶ عدد ماسک ساده جهت ارائه خدمات به بیماران مراکز بهداشتی و درمانی در کل استان و فوریت‌های پزشکی، معاونت بهداشتی، تحویل داده شد همچنین بخشی به مراکز تحت حمایت و نظارت بهزیستی شامل مراکز نگهداری سالمندان و شیرخوارگاه‌ها اهدا شد.
وی ادامه‌داد: فاز دوم مدیریت تامین و تولید ماسک بهداشتی، ساماندهی و بررسی صلاحیت کارگاه‌های تولیدی ماسک بود که با بررسی‌های انجام شده، مجوزهای لازم برای ۱۹ کارگاه تولیدی داده‌شد.
غفازاده تصریح کرد: تا کنون ۲۶۹۴۸۵ عدد ماسک توسط کارگاه‌های دارای مجوز در استان، تولید و در اتاق گرم معاونت غذا و دارو استریل شده است که با مدیریت ماسک‌های مذکور، تاکنون ۱۶۰۰۰۰ عدد توسط شرکت‌های پخش مجاز در بین ارگانهای متقاظی که نیازمند استفاده از ماسک بودند، توزیع شد.
غفارزاده خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شرایط مطلوب در بازار، تلاش بر جذب سهمیه بیشتر، از واحدهای صنعتی در سایر استان‌ها رایزنی شد که با هماهنگی‌ و رایزنی‌های لازم با یکی از واحدهای تولیدی صنعتی ۶۰۰۰۰۰ عدد ماسک تولیدی دستگاهی و استاندارد تهیه و در حال توزیع در داروخانه‌ها برای ایجاد دسترسی برای عموم مردم می باشد.
معاون غذا و داروی استان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: ماسک‌های تولیدی در استان بدون طی مراحل استریلیز آسیون اجازه توزیع در بازار ندارند و فروش هر گونه ماسک بدون مجوز و شناسنامه در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و با کارگاه‌های زیر پله‌ای، بدون مجوز تولید ماسک در استان به جد برخورد شده و می‌شود. ضمن اینکه مکان مجاز عرضه و فروش ماسک، صرفا داروخانه می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز