رئیس مجمع جوانان گلستان:

سازمان های مردم نهاد علاقه مند به حضور در پروسه های اجرایی و عملیاتی شهر هستند/ لزوم احداث خانه جوانان در مرکز استان

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۲۰:۴۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۱۸۳۱
سازمان های مردم نهاد علاقه مند به حضور در پروسه های اجرایی و عملیاتی شهر هستند/ لزوم احداث خانه جوانان در مرکز استان
صادق خسروی رئیس مجمع جوانان گلستان به لزوم وجود خانه جوانان در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد نه چندان مطلوب شوراهای مشورتی در کشور، مجمع جوانان و سازمان های مردم نهاد علاقه مند به حضور در پروسه های اجرایی و عملیاتی شهر گرگان می باشند

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: صادق خسروی رئیس مجمع جوانان گلستان در دویست و هشتمین جلسه هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور اعضاء مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان استان گلستان برگزار شد ضمن بیان اینکه به راحتی نمیتوان از عدم حضور برخی اعضاء شورای اسلامی شهر در این جلسه و بی اهمیت بودن حوزه جوانان برای آنان عبور کرد اظهار داشت: در شهر گرگان 50 سازمان مردم نهاد وجود دارد که در حوزه های مختلف فعالیت دارند و با توجه به اینکه شهرداری در راستای رسالت اجتماعی خود دارای گستردگی فعالیت های متفاوت در حوزه های مختلف است مطمئنا این موضوع وظایف این نهاد را چندین برابر میکند.

وی افزود: ظرفیت سازمان های مردم نهاد و ارتباطات آنان با جوامع محلی بستر مناسبی برای شهرداری و شورای شهر جهت افزایش مشارکت های اجتماعی به ویژه در قالب برون سپاری بخشی از فعالیت ها به سازمان های مردم نهاد خواهد بود.

 

آمادگی سازمان های مردم نهاد در برند سازی جشنواره پاییز هزار رنگ

 

وی به برگزاری پاییز هزار رنگ و ورود سازمان های مردم نهاد به برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد اعلام آمادگی دارد تا ظرفیت مثبت و بالقوه برند سازی جشنواره پاییز هزار رنگ را که عملا تا کنون به درستی اتفاق نیافتاه است را با همکاری مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان به فعلیت برساند.

وی به لزوم وجود خانه جوانان در مرکز استان اشاره کرد و بیان داشت : انتظار میرود با توجه به فعالیت سازمان های مردم نهاد گلستان که جزو سران و فعال ترین این سازمان ها در کشور هستند، اقدام عملیاتی در خصوص احداث خانه جوانان بایستی تا کنون صورت میگرفت که خوشبختانه در همین راستا شهردار نظر مثبت خود را برای واگذاری زمین بدین منظور اعلام کرده است و امیدواریم مهمترین خروجی ما از این جلسه احداث خانه جوان در شهر گرگان باشد.

خسروی ادامه داد: با توجه به عملکرد نه چندان مطلوب شوراهای مشورتی در کشور، مجمع جوانان و سازمان های مردم نهاد علاقه مند به حضور در پروسه های اجرایی و عملیاتی شهر گرگان می باشد تا مجموعه شهرداری و شورای شهر گرگان نیز مانند سایر دستگاه های دولتی به باور عملیاتی این سازمان ها برسند که برگزاری برنامه های ملی منحصر به فرد نظیر جشنواره ملی ازدواج اقوام و نشست روسای مجامع جوانان کشور توسط این مجموعه در استان گلستان و شهرستان گرگان گواه این موضوع می باشد.

در ادامه جلسه احمدرضا عامریان عضو مجمع جوانان استان ضمن گلایه از عدم حضور اعضای شورای شهر در جلسه اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان درزمینه ورزشی پررنگ تر از حوزه فرهنگی می باشد و میطلبد که این سازمان توازن بیشتری را در بین موضوعات حوزه فعالیت خود ایجاد کند.

وی به برون سپاری سالن های ورزشی شهرداری اشاره کرد و افزود: این سالن ها میتواند در اختیار سمن های مردم نهاد قرار بگیرد تا استفاده بهینه تری از آنها شود.

عامریان گفت: سنوات گذشته طرح های خلاقانه توسط سازمان های مردم نهاد انجام میشد و امیدواریم همچنان از این طرح های خلاقانه استقبال شود که در همین راستا میتوان از اتوبوس هایی که از رده خارج شده اند استفاده کرد.

وی پیشنهاد داد: در جشنواره پاییز هزار رنگ که به عنوان یک برند برای شهر گرگان مطرح است میتوان با دعوت از مجامع جوانان سراسر کشور از ظرفیت آنان برای رشد و تقویت این برند استفاده کرد.

احسان امینی دیگر عضو مجمع جوانان استان در ادامه بیان داشت: توازن حمایت از ورزشکاران در رشته های مختلف بایستی بیش از پیش مورد توجه شهرداری و شورای شهر باشد تا باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران شود و این موضوع بخشی از حقوق شهروندی است که به عهده این مجموعه می باشد.

وی گفت: سمن های مردم نهاد توقع دارند در فعالیت های مشارکتی درگیر کارهای اداری نباشند و بنده پیشنهاد میکنم نماینده ای از مجمع جوانان در جلسات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی حضور داشته باشد تا جوانان نیز در امورات فرهنگی و اجتماعی شهر دخیل شوند.

در پایان آرزوعلیزاده دیگر عضو مجمع جوانان گلستان بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا و تشکیل کارگروه روانشناسی و ارائه خدمات روانشناختی به افراد با حضور 15 نفر از روانشناسان در دوران پر التهاب کرونا صورت گرفت.

وی افزود: انگیزه در جوانان به واسطه تاخیر در انجام ایده ها و پیشنهادات مثبت از سوی جوانان و بروکراسی های بی مورد اداری از بین می رود و این موضوع میتواند به عنوان یک ضعف چشمگیر باشد که نیازمند اصلاح با نگاه جوان گرایانه است.

وی بیان داشت: تشکیل جلسات مختلف روال همیشگی نهاد ها می باشد و متاسفانه از جوانان مشاوره گرفته میشود که عموما اعمال هم نمیشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز