چاپ کتاب کودک با موضوع شمس تبریزی و پوریای ولی در خوی

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۰:۴۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۲۳۱۷
چاپ کتاب کودک با موضوع شمس تبریزی و پوریای ولی در خوی
شهردارخوی از طراحی و انتشار کتابهای ویژه کودک با موضوع زندگی نامه شمس تبریزی و پوریای ولی خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،محرم اکبرزاده شهردار خوی اظهار داشت: معرفی شخصیتها و چهره های بزرگ تاریخی فرهنگی خوی با توجه به منابع انسانی ارزشمند این شهر، طبیعتا در ابعاد وشیوه های مختلف صورت گرفته آثار تالیفی و تصویری مختلفی در این خصوص تولید شده است .

اکبرزاده گفت: خوی دارای مولفه های مختلف فرهنگی است و یکی از مزیت های نسبی وچشم گیرخوی در قرون مختلف وجود و حضور اندیشمندان بزرگ و تولید آثار متنوع در حوزه های فکری مختلف بوده واین آثار امروز بعنوان میراث مکتوب ما بشمار می آیند.

اکبرزاده گفت :کودکان بعنوان آینده‌داران این شهر کهن، باید به مرور زمان و همراه با رشد علمی متناسب، آشنایی درستی از ظرفیت های تاریخی و شخصیت های برجسته خویی داشته باشند و درک درست و موثر از هویت ،تاریخ وتمدن آذربایجان بویژه شهر خوی می تواند نگاه کلان شهروندان در نسل های آینده را به سمت و سوی شهرنشینی توسعه یافته با اهداف تعریف شده گردشگری سوق دهد. 

وی خاطر نشان ساخت:  تولید محتوای مناسب برای کودکان یکی از رویکردهای جدید شهرداری در سالهای اخیر است که می تواند  در راستای تقویت وآموزش های فرهنگی و مبانی شهروندی بسیار ارزشمند باشد

اکبرزاده تصریح کرد: مهمترین ابزار آموزشی کودکان یعنی کتاب اهمیت ویژه ای در یادگیری پایدار دارد برهمین اساس تولید 2 عنوان کتاب ویژه معرفی و تشریح زندگی شمس تبریزی عارف وارسته و کم نظیر عرفان اسلامی و پهلوان پوریای ولی از سوی شهرداری صورت می گیرد.

شهردار خوی اذعان داشت: این دوکتاب برای سنین 6 تا 9 سال طراحی شده و با استفاده زبان کودکانه ضمن بیان زندگی دو شخصیت ارزشمند تاریخ ایران زمین، از تصاویر آرامگاه های ایشان در تصویر سازی کتابهای مذکور استفاده می شود.

اکبرزاده گفت : در طراحی و تصویر سازی این دو کتاب از طرح سردیس های نصب شده اثر هنرمندان برجسته خویی استفاده شده و وبازنمایی این آثار در تثبیت آنها در ذهن کودکان موثر خواهد بود. 

وی همچنین گفت: این پروژه فرهنگی خواهد توانست تاثیر مناسبی در بین کودکان  شناخت شخصیتهای پوریای ولی و شمس داشته باشد وطبیعتا کتاب های کذکور در مهدهای کودک، نمایشگاه ها و مناسبتهای فرهنگی بین کودکان توزیع خواهد شد.

اکبرزاده گفت: شهرداری خوی یکی از شهرداریهای پیشرو در تولید، مشارکت وحمایت از آثار مولفین بوده وتا کنون بیش از 20هزار نسخه کتاب راهنمای گردشگری خوی،  انتشار 20 هزار نسخه از کتابهای 4جلدی خوی پژوهشی با محوریت زندگی نامه شمس تبریزی، پوریای ولی، آیت اله خویی(ره) و امامزاده سید بهلول (ع)، بیش از 30هزار نسخه نقشه راهنمای گردشگری خوی، خرید و توزیع بیش از 40 عنوان کتاب با چند هزار نسخه از کتابهای مولفین خویی در حوزه های تاریخی،ادبی،فرهنگی، دینی و ...  در بسته های فرهنگی به مناسبت های مختلف، همایش ها، جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی گردشگری کشور صورت گرفته است.

شهردار خوی همچنین با اشاره تولید کتاب مشاهیر خوی افزود:کتاب جامع وارزشمند مشاهیر شهرستان خوی نیز از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با همت یکی از نویسندگان برجسته خویی صورت می گیرد و مقدمات اجرایی تولید این کتاب در دست اجراست و کتاب شامل معرفی وتشریح زندگینامه بسیاری از شخصیت های فرهنگی،مذهبی ،ادبی،سیاسی و ورزشی و...بوده ومستندات تاریخی ارزشمندی در این کتاب ارائه خواهد شد.

نظر شما