معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

معتادان متجاهر در سطح استان جمع آوری می شوند / مراقبت های بعدی تا بازیابی کامل سلامت اعمال می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۱:۵۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۳۷۹۷
معتادان متجاهر در سطح استان جمع آوری می شوند / مراقبت های بعدی تا بازیابی کامل سلامت اعمال می شود
محمود ثمینی گفت: با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر در سطح استان جمع آوری و در کمپ ماده ۱۶ تا بازیابی سلامت، باز پروری می شوند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ ثمینی در حاشیه بازدید  کمپ ماده ۱۶ تحت نظر اداره کل بهزیستی استان ،اظهار کرد:با توجه به تفاهمی که ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر و مجموعه سپاه پاسداران مبنی بر آمادگی سپاه برای جمع آوری بخشی از معتادین متجاهر و انجام مراحل بعدی تقبل کرده است این موضوع در استان لرستان در کمپ ماده ۱۶ واقع در مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) انجام می پذیرد که امروز از روند آماده سازی این مرکز بازدید به عمل آمد.

او در خصوص روند آماده سازی  این کمپ ،افزود :این مرکز  در بخشی از پادگان شهید بهشتی لرستان واقع شده و راه های دسترسی به آن  با پیگیری های لازم بحمدلله برقرار شده است .

ثمینی  تصریح کرد: تعداد سه سالن این کمپ با تجهیزات لازم، تقریباً آماده بهره برداری است  و  برای مسئله احراز سلامت قبل از آنکه به کمپ  اصلی ماده ۱۶ که تحت نظر بهزیستی است منتقل شوند به مدت دو هفته در اینجا نگهداری می شوند و با همکاری بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی کنترلهای لازم و تست‌های ضروری در مدت ۱۴ روز از آنان انجام می شود و بخشی از این افراد پس از احراز سلامت به کمپ ماده ۱۶ دیگری که تحت نظارت بهزیستی است متناسب با ظرفیت موجود منتقل می شوند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت : ما پیگیر آن هستیم که به زودی سایر قسمت های کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی که در مرحله اول ۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد را توسعه داده و به ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر برسانیم.

 ثمینی ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مرکز،خاطرنشان کرد: در راه اندازی این مجموعه نواقصی وجود دارد که سپاه لازم است  پیگیری کند و ما هم از طریق ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اعتبار لازم جذب شود و بتوانیم در آینده نزدیک این مرکز را فعال و آماده پذیرش کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: برای حفظ سلامت عمومی در سطح استان با راه اندازی این مرکز با توجه به ظرفیت موجود، معتادان متجاهر را جمع آوری کرده و مراقبت های بعدی را تا بازیابی کامل سلامت اعمال کنیم.

نظر شما