مدیرکل شرکت غله و بازرگانی لرستان :

لرستان ۸۰۰ هزار تن ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم دارد

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۲:۵۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۳۸۴۵
لرستان ۸۰۰ هزار تن ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم دارد
حجت اله بیرانوندگفت: لرستان ۸۰۰ هزار تن ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم را دارد که شامل سیلو و انبارهای مکانیزه است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  بیرانوند در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد. اگر انبارها مکان‌های استانداردی نباشند امکان نگهداری گندم وجود ندارد چون گندم یک موجود زنده است و گازهای زیادی از آن متصاعد می‌شود و امکان انفجار وجود دارد.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی لرستان افزود: اگر بخواهیم گندم برای یک سال نگهداری شود باید در انبارهای استاندارد نگهداری شوند.

بیرانوند تصریح  کرد: در حال حاضر استان ظرفیت بسیار مناسب سیلو را دارد و در بهترین شرایط استان ۵۱۰ هزار تن گندم خریداری کرده است.

او با بیان اینکه میزان خرید گندم در سال‌های گذشته متغییر بوده است ،خاطر نشان کرد: در برخی از سال‌ها ۱۲ هزار تن گندم نیز خریداری کرده‌ایم.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی لرستان بیان کرد: متأسفانه ریسک کشاورزی در استان بالا است درصورتی‌که بارندگی خوب باشد و کل اراضی کشت شود ۵۰۰ هزار تن خریداری خواهد شد و اگر بارندگی کم باشد میزان خرید پایین می‌آید.

بیرانوند با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم  عنوان  کرد: در راستای ذخیره‌سازی گندم مشکلی نداریم و ظرفیت مناسبی برای استان‌های هم‌جوار نیز هستیم.

او تاکید کرد: در کل کشور نیاز به گندم ۱۱ میلیون تن در سال است و لرستان امسال ۲۵۰ هزار تن نیاز دارد.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی لرستان بیان کرد: زیرساخت بعدی کارخانه‌ها آرد است که ۱۳ کارخانه آرد در استان داریم که سه برابر ظرفیت کارخانه داریم.

بیرانوند  تصریح کرد: متأسفانه کارخانه‌ها در بحث توزیع جغرافیایی مشکل دارند و نامناسب است عمده کارخانجات در شرق استان هستند به‌طوری‌که در یک شهر ۵ کارخانه آرد وجود دارد.

او گفت: در تنظیم بازار کالاهای اساسی سال گذشته که بحران شکر اتفاق افتاد تا فروردین‌ماه امسال حدود ۲۰ هزار تن شکر با قیمت دولتی تأمین کردیم.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی لرستان   یادآورشد : از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار تن برنج، ۱۱۴۹ تن شکر و ۱۱۴۹ تن روغن نباتی در اختیار سیستم تنظیم بازار قرار داده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز