سقف پرداخت خسارت بدون کروکی در بیمه شخص ثالث+ بخشنامه

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۴۳۴۴
سقف پرداخت خسارت بدون کروکی در بیمه شخص ثالث+ بخشنامه
بیمه مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: شرکت‌های بیمه موظف هستند بدون دریافت کروکی تا سقف ۱۱ میلیون تومان خسارت مربوط به بیمه شخص‌ثالث را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ براساس بخشنامه‌ای که معاون نظارت بیمه مرکزی برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه ارسال کرده، طبق ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری شخص ثالث سقف پرداخت خسارت رانندگی بدون کروکی ۱۱ میلیون تومان شده است.

در این بخشنامه آمده است: نظر به اطلاع واصله مبنی بر عدم رعایت دقیق مفاد ماده ۴۰ قانون بیمه اجباری شخص ثالث (مصوب ۱۳۹۵) – موضوع پرداخت خسارت مالی وارده به اشخاص ثالث زیان‌دیده بدون نیاز به گزارش مقامات انتظامی- در برخی از واحدهای رسیدگی به خسارت، بدون وسیله اعلام می شود که بیمه‌گر مکلف است در صورت وجود شرایط لازم با دریافت مدارک، بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی، خسارت زیان دیده را پرداخت کند.

بر اساس این بخشنامه، وسیله نقلیه طرفین در زمان وقوع حادثه باید دارای بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر باشند.

همچنین، از طریق روش‌های مطمئن از جمله مراجعه همزمان مقصر و زیان‌دیده به همراه وسیله نقلیه مربوط یا مراجعه مستقیم کارشناس ارزیاب احراز شود که بین طرفین در خصوص راننده مسبب حادثه، اختلافی نباشد.

خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان‌دیده باید حداکثر تا سقف تعهد مالی اجباری مندرج در ماده ۴۰ قانون باشد.

براین اساس در سال جاری به منظور پرداخت خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان‌دیده (در صورت فراهم بودن شرایط مذکور) تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال نیاز به گزارش مقامات انتظامی وجود ندارد.

با انجام بازرسی از واحدهای رسیدگی و پرداخت خسارت، در صورت مشاهده موارد تخطی از مقررات مذکور، برخورد جدی با متخلفین انجام می شود.

خسارت


 

نظر شما