امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد؛

افتتاح کارخانه نوآوری بوشهر

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۰
افتتاح کارخانه نوآوری بوشهر
کارخانه نوآوری بوشهر روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس دانشگاه خلیج فارس در این آیین گفت: کارخانه نورآوری بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری و با نام "ساختمان مروارید"، زیربنای سه‌هزار مترمربع و هزینه ۱۵ میلیارد تومان در پردیس ساحلی دانشگاه خلیج فارس احداث شده‌است.

عبدالمجید مصلح افزود: با افتتاح این کارخانه مکان موردنیاز استقرار  شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه خلیج فارس تامین شد.

مصلح ادامه داد: کارخانه‌های نوآوری بازیگران جدید در حوزه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی هستند که مفهوم نوینی را از هم‌افزآیی برای فعالان زیست بوم نوآوری با خود به همراه می‌آورند.

وی بیان کرد: این کارخانه‌ها محل تجمع شرکت‌های نوپای دانش بنیان است و خدمات مورد نیاز و مرتبط نیز بصورت متمرکز در کنار آنها فراهم می‌شود.

مصلح ادامه داد: قرار است در محیط این کارخانه‌ها، نوآوری‌ها رشد یافته و راهکارهای جدید برای حل مسائل موجود ارائه شود.

دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در ۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده‌ و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کارآفرین انتخاب شده‌است.

افتتاح فاز اول طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس (ساختمان گلستان)، مجتمع کارگاهی-تجاری سازی شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد در شهرک صنعتی ۲ بوشهر که با حمایت‌های مالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری فراهم شده‌است، صندوق پژوهش و فناوری، مجتمع فناوری دانشگاه خلیج فارس (ساختمان مروارید)، بازدید از مراکز مستقر در این دانشگاه، فعالیت‌های دو شتاب دهنده، نمایشگاه شرکت‌های فناور و استارتاپی، نمایشگاه شرکت‌های استارتاپی مرکز رشد برازجان، مرکز رشد علم و فناوری شهرستان‌های کنگان، دشتی و تنگستان، شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید، نشست با استاندار و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از برنامه‌های سفر یک روزه  معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز