افتتاح اولین دیواره ‌مصنوعی‌ صخره‌نوردی در گناباد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۳۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۴۴۵۹
افتتاح اولین دیواره ‌مصنوعی‌ صخره‌نوردی در گناباد
رییس‌ اداره‌ ورزش و جوانان گناباد گفت: اولین دیواره ‌مصنوعی‌ صخره‌نوردی در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدعلی‌ امینی در خصوص افتتاح دیواره مصنوعی صخره‌نوردی در گناباد گفت: یکی از پیش‌نیازهای اصلی ورزش صخره‌نوردی بحث آموزش است که به همین منظور اولین دیواره‌ ‌مصنوعی صخره‌نوردی تا اواخر خردادماه در گناباد افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: صخره‌نوردی یک ورزش هیجانی و از زیر شاخه‌های ورزش کوهنوردی است و شهرستان گناباد پتانسیل‌های لازم برای پیشرفت در این شاخه ورزشی را دارد.

امینی با اشاره به اینکه ورزش صخره‌نوردی یک ورزش نوپا در گناباد است، بیان کرد: وجود صخره‌های طبیعی بکر در اطراف گناباد علاقه‌مندان زیادی را جذب این رشته ورزشی کرده است و قطعا با راه‌اندازی دیواره‌ی مخصوص صخره‌نوردی، تعداد علاقه‌مندان، بیشتر نیز خواهند شد.

رئیس‌ اداره‌ ورزش و جوانان گناباد افزود: این دیواره مصنوعی 6.5 الی 7 متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد که با جذب اعتبارا ت بیشتر، ابعاد آن به 12 در 9 متر افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: کمبود مربی حرفه‌ای در رشته‌های کوهنوردی و صخره‌نوردی یکی از چالش‌های پیش روی این رشته‌های ورزشی است که امیدواریم با تربیت نیروهای متخصص و آموزش علاقه‌مندان بتوانیم در جهت ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتر این رشته‌های ورزشی گام مثبتی برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با کامل کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و با کمک خیران، می‌توان در آینده‌ای نزدیک یک سالن اختصاصی برای ورزش صخره‌نوردی در گناباد راه‌اندازی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز