پورتقی:

رشته‌هایی که مجوز فعالیت دارند، مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۴۴۶۸
رشته‌هایی که مجوز فعالیت دارند، مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند
معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: دستورالعمل بازگشایی و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیئت‌های ورزشی اعلام کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محسن پورتقی در خصوص جلسه با روئسای هیئت‌های ورزشی که مجوز فعالیت  را کسب کردند گفت: پس از ابلاغ رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی در سراسر کشور، از رؤسای هیئت‌های ورزشی استانی دعوت به عمل آوردیم و دستورالعمل بازگشایی و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این هیئت‌ها اعلام کردیم.

وی ادامه داد: رشته‌هایی که مجوز فعالیت آنان صادر شده است، مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری به میزان 4 در 4 متر هستند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: به هیئت‌های ورزشی اعلام کردیم ساعت فعالیت‌ اماکن ورزشی در روز باید هشت ساعت باشد، چهار ساعت صبح و چهار ساعت عصر ،باشگاه‌های ورزشی باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای ورزشکاران فراهم کنند.

پورتقی درباره فعالیت‌ رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: فعالیت رشته‌های ورزشی شامل ۲ گروه خواهد بود، رشته های انفرادی و رشته‌‌هایی که هیچ تجمعی در پی نخواهد داشت، باید این موضوع را اعلام کنم که رشته‌های ورزشی می‌توانند فعالیت کنند که برخورد فیزیکی و لمسی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی تیمی فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و تمام رشته‌های رزمی، کشتی، شنا و بدن‌سازی در گروه رشته‌های انفرادی،  همچنان مجوز فعالیت ندارند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اماکن ورزشی باید با فاصله ۴ در4 متر را در اماکن سرپوشیده رعایت کنند و رشته‌هایی که در اماکن باز فعالیت ورزشی خود را  دنبال می‌کنند باید فاصله دو متری را حتما رعایت کنند.

وی اظهار کرد: باشگاه‌های ورزشی باید تمام مواد بهداشتی را برای ورزشکاران تهیه کنند تا اگر ورزشکاری ماسک،و دستکش در اختیار نداشتند برای ورزشکاران فراهم کنند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

پورتقی بیان کرد: مربیان ورزشکاران قبل از حضور در محل تمرین باید تست‌های غربالگری را انجام دهند، تا در حین تمرین مشکلی برای ورزشکار و خود مربی پیش نیاید.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در این جلسه در خصوص تسهیلاتی که دولت برای ورزشکاران و باشگاه ‌داران ورزشی در نظر گرفته شده است بحث کردیم و به تمام هیئت‌های ورزشی اعلام کردیم که اماکن و باشگاه‌هایی ورزشی که خسارت‌های زیادی را تحمل کردند با حضور در سامانه وزارت تعاون برای درخواست این تسهیلات ثبت نام کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند. آن دسته از ورزشکارانی که کد بیمه ندارند هم در این سامانه ثبت نام کنند تا از این تسهیلات بتوانند استفاده کنند.

وی در پایان گفت: باشگاه‌ها و اماکن ورزشی باید در نظر داشته باشند که بازرسان از این اماکن ورزشی بازدید خواهند کرد و اگر پرتوکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز