علت اصلی بیشتر شدن آمار کرونا در هفته اخیر چیست؟

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۲۱:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۴۹۳۶
علت اصلی بیشتر شدن آمار کرونا در هفته اخیر چیست؟
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: دلیل اصلی افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان، بیشتر شدن موارد آزمایش و غربالگری از افرادیست که علائم ظاهری این بیماری را ندارند.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری آنلاین  خود گفت : هم اکنون روزانه بیش از ۵۳۰ تست از افراد مشکوک در استان گرفته می‌شود که امیدواریم تعداد آزمایش‌ها به هزار مورد در روز برسد. وی ادامه داد :مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی افزایش آزمایش‌ها و مراقبت از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری‌های حاد تنفسی در استان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۱نفر با آزمایش کرونای مثبت فوت کرده اند و ۴۶نفر دیگر  نیز فوت کرده اند که هرچند تست آنان منفی بوده، اما علائم بالینی ابتلای این افراد به کرونا را تایید می‌کند.

وی درباره میزان اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت: شیوه نامه‌های مناسبی برای به حداقل رساندن احتمال انتقال بیماری در مدارس تهیه شده اما نه در مدارس و نه در هیچ فضای جمعی دیگری نمی توان منتقل نشدن بیماری را تضمین کرد.

دکتر فرشیدی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت توصیه‌ها به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا خاطرنشان شد: همچنان استفاده از ماسک و دستکش و شست و شوی مداوم دستها مهمترین عوامل بازدارنده انتقال ویروس هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کمبود پزشک و پرستار به عنوان مهمترین چالش شبکه بهداشت و درمان استان نام برد و یادآور شد: این مشکل در نقاط دورافتاده نمود بیشتری دارد.

به گفته دکتر فرشیدی پزشکان همکار دانشگاه از سه ماه پیش تاکنون مرخصی نرفته اند و این موضوع در کنار کمبود پزشک خستگی متخصصان را تشدید کرده است.

این مسوول یادآور شد: آنچه اکنون در خبرها به عنوان تعداد مبتلایان به کرونا در استان اعلام می‌شود فقط شامل بیماران شناسایی شده و  بطورحتم تعداد واقعی مبتلایان بیشتر بوده و ممکن است بین ۴۰هزار تا یکصد هزار نفر متغیر باشد که البته این آمارها بر اساس حدس و گمان است و هنوز پایشی انجام نشده است.

دکتر فرشیدی یاد آور شد: احتمال این که در آینده تعداد مبتلایان استان به ارقامی مشابه وضعیت خوزستان نزدیک شود منتفی نیست.

وی تصریح کرد: بالا رفتن آمار مبتلایان به تنهایی نگران کننده نیست اما اگر تعداد فوتی‌ها و افراد بستری زیاد شود موجب نگرانی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز