سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۴:۰۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۵۰۳۳
سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی رونمایی شد
سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار و مدیران استانی به تصویب رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، معاون رئیس جمهور در این جلسه با اظهار امیدواری نسبت به برکات این سند برای مردم، خانواده ها و زنان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از آرمان های امام و مردم تحقق عدالت با تاسی به قرآن کریم و تعالیم بزرگانی همچون پیامبراکرم"ص" و امام علی"ع" بوده و موضوع عدالت همواره مد نظر برنامه ها و اهداف ترسیم شده قرار داشته است.

معصومه ابتکار افزود: عدالت در قرآن ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود و یکی از ابعاد مهم آن، بحث عدالت جنسیتی است که آیاتی از قرآن کریم به آن اشاره دارد.

معاون رییس جمهور گفت: امیدوارم این سند موجب شود در زمینه عدالت جنسیتی با شاخص های تعریف شده و برنامه ریزی علمی و دقیق و با شناخت اولویت های محلی و منطقه ای حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

ابتکار با قدردانی از توجهات ویژه مقام عالی استان در خصوص بهبود شاخصهای حوزه زنان افزود: تحولات استان از بعد شاخص های آموزش، وضعیت کشاورزی و اقتصادی مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: این سند، یک سند فقط دولتی نیست و مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی را نیز می طلبد و امیدواریم بتواند منشا تحولات خوبی در استان شود چرا که آذربایجان غربی سرمایه انسانی عظیم و ارزشمندی دارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم برای اجرایی شدن این سند همه دستگاه ها پای کار بیایند، افزود: تعامل با سازمان ها و وزارتخانه ها تاکنون نتایج مثبتی مانند طرح تولید محصولات سالم کشاورزی و برند سازی آنها و تولید گیاهان دارویی توسط زنان روستایی داشته است. 

توانمند سازی زنان روستایی در موضوعات صندوق های خرد روستایی، ثبت تاریخ شفاهی زنان ایثارگر،ارتقای تاب آوری اجتماعی و پرداخت تسهیلات اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و ارائه آموزش های مهارتی برای این زنان در آذربایجان غربی از جمله موارد دیگری بود که ابتکار به آنها اشاره و افزود: طرح توان افزایی اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح تاب آوری با همکاری سازمان های مردم نهاد استان و حمایت از فعالیت ها و تولیدات تعاونی های زنان و ساماندهی مشاغل خُرد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکنون محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل معاونت امور زنان و خانواده با بانک ها به منظور تخصیص وام به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: تاکنون  ۱۳۶۰ نفر در بخش های مختلف استان موفق به استفاده از این وام ها شده اند، ضمن اینکه معاونت آمادگی افزایش تخصیص اینگونه تسهیلات را نیز دارد.

در حاشیه رونمایی از این سند، موافقتنامه فاز سوم طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی نیز به امضای معاون رئیس جمهور و استاندار آذربایجان غربی رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز