استاندار گلستان خبر داد:

بازگشایی هتل ها ، بومگردی ها، رستوران ها و بازارهای هفتگی با کاهش ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۴:۵۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۵۰۵۵
بازگشایی هتل ها ، بومگردی ها، رستوران ها و بازارهای هفتگی با کاهش ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی
استاندار گلستان با بیان اینکه تعداد بیماران استان از روزی 300 نفر در نیمه اسفند ماه به 20 تا 27 نفر طی یک ماه گذشته رسیده است، اظهار کرد: هتل ها ، بومگردی ها، رستوران ها و بازارهای هفتگی با کاهش ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس امروز چهارشنبه 31 اردیبهشت در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: قریب به 3 ماه است بازار های هفتگی در استان تعطیل هستند و قریب به 700 نفر شاغل ثابت این بازارها ضربه اقتصادی خورده اند و در حال حاضر به نظر شرایط بگونه ایست که می توانند با 50 درصد ظرفیت و با رعایت تمام ضوایط بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: هتل ها و بوم گردی با 50 درصد ظرفیت و رستوران ها نیز با 30درصد ظرفیت و به شرط جابجایی صندلی های اضافی و رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی می شوند.

استاندار گلستان سلامت و معیشت مردم را پراهمیت دانست و افزود: اعلام وضعیت سفید یا قرمز شهرستان ها بر عهده استان نیست بلکه ستاد ملی کرونا بر اساس اعلام آمار استان ها ، وضعیت شهرستان ها را تعیین می کند.

حق شناس گفت : تمامی بازگشایی های اعلام شده منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تغییر وضعیت شهرستان هاست و اگر چنانچه وضعیت شهرستان ها نسبت به حال حاضر بدتر شود، یقیناً بازگشایی ها قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان پایه 12 در 36 مرکز آموزشی شبانه روزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا تا پایان امتحانات در خوابگاه ها مستقر خواهند شد و از آنان در هنگام ورود و خروج تست عدم بیماری اخذ می شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه ساعت فعالیت بانک ها از ابتدای خرداد به روال عادی بر خواهد گشت، یادآور شد: در خصوص بازگشایی باشگاه های ورزشی و تغییر ساعات کار ادارات هنوز از ستاد ملی ملی دستورالعملی اعلام نشده است.

حق شناس خاطر نشان کرد: بر اساس ستاد ملی کرونا نماز عید سعید فطر در مصلا ها برگزار نخواهد شد و برگزاری آن تنها در مساجد و محلات خواهد بود.

لازم به ذکر است در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گلستان گزارشی از آخرین وضعیت استان ارئه کرد و اعضای حاضر پیرامون مسائل مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز